Så har det gått lite tid sen sist...

Jag vet, jag vet... fyyyyyy, Jeanette, fyyyyy!!! Ajabaja, våga blogga mera!

Skämt åsido... har jobbat en del.. igen... o så har jag tapetserat lite, fixat här hemma.

Inte varit de smartaste valen jag gjort... T ex : köpa sängbord. Såg dem hos Nina när jag var i Sthlm på besök.
Jättefina, Malm från IKEA... grejen är den att det visade sig att upphängning av sängbordet; då behövs en Malm sängram... Det har inte Jeanette... o tänker inte köpa heller...
Den räddande ängeln blev Martin, Ninas man, som kom med tips o råd hur jag kunde fixa själv... har bara inte fått upp dem än. De väntar i hallen på övervåningen. Ska fixas denna vecka dock.

Nästa dåliga val jag gjorde var i onsdags. Matta till rummet mellan köket o vardagsrummet skulle inhandlas. Ville ha en rund, stor matte. Hittade en jättefin på Nessims mattor i Malmö. 200 cm i diameter; perfekt!! Check! Så till färgen.
Har svarta barstolar i läder o så pelletskaminen som är svart. Vita väggar, trägolv. 
Vad ska jag välja: jo, svart. Det blir snyggt, enhetligt o skitiga tassar syns inte. Skitsmart, tyckte jag... not so much, visade det sig... ALLA fucking jävla hundhår sugs till denna svarta matta.... så nu rastas dammsugaren varje dag på denna svarta matta.

Har annars varit ute på olika ställen o gått längre promenader med hundarna. När jag var vid "ruinen" såg jag 3 älgar. ÄLGAR! Visste faktiskt inte att de höll till så här långt söderut. Norra skåne, visst... men söder om Svedala... nåja, de stod o tittade på oss när vi sprang omkring, jag o hundarna o ropade o tjoade o skällde.

Tränade måndag o onsdag förra veckan. Dizza är officiellt skendräktig, eller... har kanske fått valpar.. hon är ingen som bäddar o sånt o gör grejer till valpar. Men utomhus, i trädgården sticker hon direkt till en buske o gräver därunder o bökar... suck... detta visar sig i träningen från o till. Hon blir smått splittrad o frånvarande och då är det bara att lägga ner. Men i onsdags gick båda riktigt bra. Tyson var snäppet bättre. Jäklar vad han var på och pigg på att träna! Riktigt kul hade vi! Han var mammas pärla den dagen.

Körde lite olika apporteringsövningar och jäklar vad han svarade bra på dem. Han har fin fart o fin attityd nu o tuggar ingenting, inte då iaf! Yihoooo!!! Tick en idé och testade en av dessa övningar på Dizza, o hon svarade kanonfint på den. Så det ska jag testa med henne. Krypet körde jag på Tyson o han jobbar nu fint med bakbenen o är mer samarbetsvänlig än innan då han körde "sisten är ett pucko" med mig...

Idag var jag iväg till Björka i solen. Underbart väder och jag tog kameran med mig för en gångs skull. Det var riktigt skönt och avslappnande. Inga andra där, som vi såg ialla fall. Stort område. Gick hela banan runt. Var ute i 2 timmar. Detta behövde både jag och hundarna.

Tog några bilder. Här kommer de som blev ok:


Stor pinne till stor kille


Dizza i bustagen...

yihooooooo!!! Racing a la crazy happy dogs



Attack!!


Dizza ser smått galen ut.. eller?!


Ska vi sååå långt?! Yes! and beyond!


Min stilige Tyson!! *ler*


Snälla ögon....


Dizzas underbara ögon...


Två hundar, ett huvud




Kommentarer
Postat av: Linda m flock

Åhhhh vilka underbara bilder;) Vill ha din kamera nu....

Här i valplådan så är det full rulle hoppas du hinner komma och ser på dom.



Kram

Postat av: Josefine

Vilka härliga bilder! Såg halsbanden du hade sytt till Rottisivar...grymt snygga! Du är verkligen duktig på det!

2009-02-25 @ 04:43:28
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Prinsessan med matte

Hejsan!



Äntligen är bloggen uppdaterad, vi har väntat att få läsa vad ni har för er. Var rädd om er & så kanske vi hinner säga hej åt varandra när vi ändå kommer ner, när och var och hur!!



Kram Prinsessan med familj

2009-02-25 @ 09:06:07
Postat av: Linda

Visst är Malm-serien snygg :)



Underbara bilder :) Men vad lite snö ni har hehe. Här uppe i norr har vi fått en hel del. Både på gott och ont.



Kramar

2009-02-25 @ 09:42:14
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Nina

Vilka fina bilder ;)! Uppväger misshappet med mattan måste jag säga hehe. Om man nu inte tycker att det här med dammsugarrastning är ett bra komplement till övrig vardagsmotion :). Gött att vara ute och strosa i 2 timmar - i solsken dessutom. Lovely! //Kramis

2009-02-25 @ 10:00:22
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Mirjam

Underbara bilder!! Björka är ju så fint, minns i somras!!Kramar

2009-03-01 @ 11:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback