Äventyr i Stockholm... blev dyrt.

Lördagen började med långpromenad och sen slutpackning inför Stockholmsturen.
Efter avlämning av dogsen så styrde jag bilen mot Stockholm.

Första anhalt blev Linda o Lallo (
www.lallo.webb.se) . Ville ju se Lindas mysiga hus som jag inte hunnit besöka innan.
Blev välkomnad med härligt mallehångel. Ja, från Lallo så klart. En kram från Linda.
Jag fullkomligt älskar Lallo, hon har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Mystjejen....
Rundvisning av tomt och hus och träffade även grabbarna Grus. Sååå mysigt Linda bor.

Blev en hel del babbel innan jag begav mig mot Rosersberg o Eva m familj. De har oxå flyttat sen jag träffade dem sist. Och en ny familjemedlem hade det blivit. Nääää, inte en valp... en lite Wilhelm aka Wille. Hur söt som helst men stora blå ögon o längsta ögonfransarna jag sett på länge.

Även där; kanonfint hus. Riktigt bra köp har de gjort!! Jättefint och fräscht, men fin trädgård.

Även här blev det massa fniss/skratt och bubbel om allt o inget. Så härligt att träffa sina goa vänner!! Saknar dig i min närhet, Eva!!! Du behövs för att ta ner mig på jorden då o då. Vet att du alltid är ärlig, oavsett vad!

Somnade gott i sängen och steg upp på morgonen för att äta frukost o mysa med Wille o snacka vidare med Eva.

Färdigduschad o klar bar det sedan av till schtorschtan för att träffa min bästa vän hemifrån (Kiruna); Katja. Höggravid o ständigt kissnödig... näää, skojar bara... men hade medkänsla för hennes tillstånd .. *aj, oj, mina fötter... aj, oj... kissnödig* hihi.

Började med att välja ut en perfekt parkering, visade det sig snabbt. När jag klev ut ur bilen, vem ser jag då?? JO;

Kalle Dyall!!!! Jisses vilken utstrålning karln har. *dreglar*
Ringde givetvis snabbt till Katja som svarade flåsandes; "fan, då måste jag springa!!! Du måste försöka få honom att stanna kvar till jag hinner dit! *asg*

Vi gick runt en sväng i några få affärer, men självklart blev det ändå nåt shoppat!! Katja är livsfarlig att ha med i butiker. Hon låter alltid så himla engagerad och energiskt positiv, så det slutar med att man köper det man provat *ÅHhhh, det bara MÅSTE du köpa!!! SKIIITSNYGGT!!*... jisses.... slutade med en topp o smycken från en av mina favoriter Dyrberg & Kern.

Följde sen med Katja till Centralen där hon skulle möta sin dotter Wilda som varit på äventyr med pappsen sin över helgen. Hon är för söt, Wilda-tjejen. Hann bara prata snabbt med henne för att få en kram av båda och sen vinka av dem vid tåget hem till Västerås.

In i bilen och sen styrde jag mot Ingarö, där Nina & Martin bor i sitt nybyggda hus. Hade lämnat kameran hos Eva, så det blev tyvärr inga bilder där.... Sååå fint de bodde!!! De har ritat och byggt allt själv. Jisses, hade passat i vilken inredningstidning som helst! De väntar däremot en fyrbenting!! En boxervalp ska äntra deras hem om drygt 2 månader.

Hann med en snabb rundvisning av tomt, hus och man med kompis. Sen bar det av till J's Restaurant för att äta middag o bubbla skvaller och lösa världskrig och sånt som vi tjejer gör med våra vänner.

En härlig kväll som avslutades hemma hos dem igen och vidare uppdateringar om varandras liv o leverne. Har saknat Nina massor... tänka sig en skåning som flyttar till Fjollträsk...

Måndag åkte jag tillbaka till Roserberg o Eva. Det blev en tur i UpplandsVäsby o sen hem för att slappa i massor. MKT fniss blev det, kan jag lova. Jisses vad vi kan spåra ur..

Tisdag fm bar det av hem igen, ville hem till mina dogs innan det blev för sent, så jag hann ut med dem minst en långrunda.

Nyköping insåg jag att Stockholmsresan plötsligt blev dyrare... fick prata med farbror polisen om att jag kört för fort.. NÄÄÄÄ, det kan ni inte mena... host host... Jag ska vara den första att erkänna, o mina vänner likaså, att jag sällan kör vad man ska... lägger nästan alltid till lite mer bly i foten. FÖRUTOM inne i samhällen!
Och jag försökte trösta mig med att det är första gången någonsin som jag fått fortkörningsböter på mina snart 17 år med körkort... så om man lägger ut det på alla år, så blir det ju inte sååå dyrt per år... host host.

124 km/h mot tillåtna 110 km/h... kan säga att jag nog hann bromsa lite innan mätningen var klar.... 2000 kr fattigare blev jag.

Nu är jag tillbaka på jobbet och jobbar in mina förlorade pengar. Och jag ska speciellt köra långsammare än vanligt idag på väg hem, då jag hörde på radion att de har fartkontroll på E65:an som jag kör hemåt på... *ögontjänare* *gloria på sned*

Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Ann-m o Retrivrarna

Meeeeh gumman lilla!

Hann du att andas på detta äventyret??

TACK din supergulliga kommentar i min blogg,,, Nu bara måste vi synka våra jobb lite så att vi hinner att träna ihopa kram

Postat av: Larsson

Halloj!

Men Du är ju värre än en stockholmare - vicke´tempo!!!



Nästa gång du kommer uppöver tycker jag du ska ta det liiite lugnare och då även boka in ett besök hos Grabbarna & mig! Vi kan ju träna lite bra-att-kunna-trix :))



Jag har inte planerat för ngn Svartbergskurs i år. Ska nog lägga krutet på att TRÄNA istället...!!



Må gott!

2009-02-05 @ 10:25:09
URL: http://www.ymer.bloggagratis.se
Postat av: Åsa & Prinsessan

VIlken underbar resa, ja förutom Bollibompa Polisen då :) Visst blir man glad när man hinner med lite kompis umgänge då & då. Det där med ont i fötterna & kissnödig ja det kan jag känna igen. Då skulle du se mig på skyddsträningen, när jag i raket fart ska försöka hinna fram för att få av Prinsessan munkorgen vid belöninge hahah till & med en snigel skulle hinna ifatt mig. Jösses vad magen är ivägen. Många kramar & massor med snö skickar vi åt dig för det kommer massor nu..... Kram & var rädd om dig, längtar tills du kommer upp men vi hinner ju ses där nere först jiippii

2009-02-05 @ 12:27:25
Postat av: Nina

HERREGUD vad du hinner med!! Det kallas jag ett effektivt och synnerligen välspäckat besök i schtor-schtan :). Hit och dit, 19 nya hus, shoppa, äta och fnittra omkring. Gött! 2000 kr på 17 år är ganska bra ... men jag är bättre 1200 kr på 23 år :))).HA! //kram kram

2009-02-05 @ 15:06:00
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Mirjam

Jag svimmar nästan när jag läser allt du hann med :)! Men ang böterna så är jag föga förvånad ;), JAG kör för fort, men i jämförelse med dig hem från Öland var det ju ingenting hahaha. Kramar!

2009-02-05 @ 22:47:23
Postat av: Linda m flock

Ni e utmande kolla våran blogg

2009-02-06 @ 16:11:13
URL: http://www.newstorykiwi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback