Mest bilder....

Det blir mest bilder, inte så mkt text. Vet inte vad jag ska skriva... har haft fullt upp, främst med hundarna o det är ju trevligt :-).
------------
Vi har fortsatt tränat en hel del, även deltagit i Klubbmästerskapet på Ystads Bk med Dizza. Deltog i både Bruks o Lydnad, vilket så här i efterhand blev lite för mkt då vi inte var helt klar till Lydnadsklass 3.
-
Vi hann knappt bli klar med brukslydnaden så var det direkt in igen o köra sitt i grupp o platsliggning. Sen en hund emellan o så köra lydnadsprogrammet. Men hon gjorde tusan i mig det bästa hon kunde o hade en fin attityd. Blev dock osäker vid vittringen så hon gick bara runt dem, nosade snabbt på rätt pinne men plockade inte upp den. Blev nog kortslutning i lilla malinuttdamens hjärna *fniss*. Men vi är på god väg o jag ser faktiskt fram emot att träna/nöta momenten inför vårens tävlingar :-).
-
Hon slutade på en hedrande 3:e plats i brukset, som jag var kanonnöjd med. Hennes lydnad gjorde hon mkt bättre än på högretävlingen och vi hade den rätta känslan.
Domaren var Ingvar Klang.
-
Fria följet fick vi 9.5 i. Fick höra efteråt att domaren sagt: DET fria följet förtjänar en eloge/applåd! (till närmast sörjande vid sidan av plan)
-
Framåtsändandet fick jag ge 2 dk vid första sträckan, hon var "liiiite" het på väg ut o sen saktade hon av o då gav jag ett dk för att hjälpa henne. Andra sträckan gjorde hon matte sååå stolt, för den kändes kanonbra!! Fick dock låga poäng pga första sträckan. Nåja, fin känsla var det iaf :-).
-
Resten av momenten körde hon med fortsatt fin attityd o utförde så gott hon kunde.
Höjdpunkten blev krypet: En fullpott!!! Fatta.... en 10:a. Shit vad glad jag blev!
-
Slarvade dock hoppet o nuddade hindret: 8:a.... Domaren kom sen fram o sa: jaa, det var ju lite slarvigt..
-
Jag började direkt tänka: faaan, jag som tyckte det kändes så bra.. såg det så illa ut???
Domaren fortsätter: Hoppet var slarvigt utfört, men resten av lydnaden var en fröjd att se!
Åhhhh, vad glad jag blev!!! Han gjorde min dag! Ja, o Dizza så klart.
-
Lydnadslydnaden slutade vi på en femte plats, men jag var glad ändå för hon försökte verkligen. Inte den snyggaste lydnaden, men vi är på G iallafall :-).
----------------
Nu laddar vi för en tur upp till Norrland, främst Luleåtrakten, för en jul med förbeställt mkt snö och att umgås med goa vänner och familjen.
-------------
Här är lite bilder som jag suttit o fixat med. En del gamla o så lite nyare...
Morra liten plutt
Nååå tydligen problem med uppladdningen av bilder... resten kommer lite senare :-)
Liten plutt igen :-)
Flocken samlad... intressant sak måste kollas av alla 3.
Sa du loss?.. min stilige T :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback