En bra vecka!

Början på veckan började segt. Ville låta Dizza främst vila från spåret, och det ska vi nu ta i tu med inför tävlingen. Ska testa med att backa lite och se om det är jag som haft för bråttom (igen...) .

Tyson älskar spår, och hade nog helst bara kört spår om han fått.. det där med lydnad när matte inte fattar ett dyft kan man vara utan... Så T hade jag kunnat köra spår flera ggr per dag och det hade nog bara gjort honom ännu mer taggad hehe.

Men så var matte också helt utmattad och behövde få en paus. Mkt vila på soffan blev det. Till tisdagen då jag insåg att jag skulle vara med på månadstävlingen på Skurups Bk, min hemmaklubb.

Så i tisdags efter jobbet körde vi liiite träning, men inte mkt. Onsdag däremot blev det direkt efter jobbet lite tränat hos Eva på plan innan vi körde hem för att byta om.

Påbörjade framförgåendet; att hon skulle lära sig att inte dra så in i attans. Och jäklar vad min prinsessa är smart. 2-3 ggr så fattade hon att gå låååångsamt (i hennes värld) är faktiskt bra enligt matte. Men nu blev det liiite tveksamheter från o till, så jag visste att detta inte var en säker poäng längre. Körde ett par apporteringar och de ser bättre och bättre ut. Ingångarna tragglade vi lite, bättre än förr men än inte helt perfekt alla ggr.

Nåja, till klubben och mötte Jenny där en timme innan det skulle börja. Körde en budföring, bara för att testa fullt avstånd den här gången. Inga problem, nu var hon mer fokuserad på vart hon skulle och jag visste mer vad jag skulle tänka på.

Apporteringen? Näää matte, usch vad äcklig... den är ju BLÖT! Så det var bara att hiva fram stora artilleriet a la rosa gris (dizzas favvo). Nu j-ar var motivationen högre att ta apporten även om den var äcklig. 25-öringen trillade ner hos matte.

Sen fick T komma ut o leka lite. Dizza fick ha tråkigt i bilen till tävlingen skulle sätta igång.

Vi var 3 ekipage i lägre-lydnaden.

Dizza gick fint, men inte lika bra som i söndags, så det blev färre poäng: 239,5 p tror jag det blev.

Det blev en vinst för Dizzelizz och mig!! Yihoo

På kvällen blev jag uppringd av Robban från klubben som frågade om jag kunde tänka mig och ställa upp i klubbens lag i Regionmästerskapet (5 klubbar totalt) i tvåan. Nja.... efter många om och men gick jag med på det, efter att han lovat att inte skjuta oss om det gick åt fanders, då vi inte är färdiga för tävling.

Fredagen tränade jag, Monica o Madde på Skurup. Madde körde igenom sin Colt inför dagens appelltävling som kommer gå lysande. Han gick jättefint och svarade bra på Maddes krav!! Håller tummarna! För spåra, det kan han. Matte ska bara hålla ihop i lydnaden.
Monica körde vidare med Reja och jäklar vad hon insett att hon har en bakdel och jobbade jättefint. Liiiite taggad var hon, men jag tyckte både matte och Reja skötte sig riktigt bra. Hoppas nu hon anmält sig till fler tävlingar!

Dizza körde jag igenom 2:ans moment för att se ungefär hur vi låg till.
Rutan körde hon riktigt fint. När det blev "bara" ok, så var det givetvis en matte som stod o sov... suck... att jag aldrig lär mig.
Inkallning med ställande... host host. Ibland blir det bra, ibland inte lika bra... tihi. När hon gjorde en riktigt fin en, så stoppade vi där. Bra minnesbild hoppades jag på inför kommande dags tävling.
Läggande under gång... ja vad ska jag säga. Annat än 10 p finns inte när hon gör det.
Fria följet var hon ngt "svajig" i, så jag fick säga till henne och då blev det bättre. Det är typiskt de första 20 metrarna det kan hända, sen brukar hon fokusera bättre. Ska jobba vidare på det.
Apporteringen fortsatte jag med grisen som belöning; o det har blivit en helt annan fart i det! Bra, nu ska det hålla i sig o bli bättre.
Hoppet älskar hon så det behövs inte tränas. Hon tränar själv på det. (tittar på mig, rusar till hindret, hoppar o sätter sig o tittar på mig : visst är jag duktig!!)

Lördag

Vi var 6 ekipage totalt i 2:an. En som jag träffat tidigare på flera tävlingar; Mariana med en ursöt rottistik. Hon skulle oxå tävla 2:an.

Här är resultaten:

Platsliggande: 10 p

Fritt följ: 9p
Kommentar: vx position vid ngt tillfälle. PRYDLIGT! (Kände att hon jobbade kanon idag, och tyckte hon var värd 9.5 men jag är nöjd ändå)

Läggande: 10 p

Inkallning med ställande: 7 p
Kommentar: steg vid stå, tempo in (Jag, mitt pucko, stod o väntade på att tl skulle säga kommendera, vet inte ens vart jag fått det ifrån... så jag sa det sent, hon tog några steg och sen blev trav in till mig...MITT FEL!!)

Sändande med ställande (rutan): 10 p (Shit pommesfrites!! Kanonfint gjorde hon det!)

Apportering: 9 p Kommentar: sned i avslut ( inte ens avdra för tugg eller omtag; yihooo!!! det börjar bli bättre!!)

Fritt hopp över hinder: 10 p

Fjärrdirigering: 5 p
Kommentar: flera kommandon vid sitt (jag stod som förstummad när hon låg stenhårt o absolut inte tyckte hon skulle sitta.... "ser du hur fint jag ligger, matte?!" detta gör hon sååå kanonfint annars och ja, jag har tränat med folk ståendes flaxandes bakom. Nåja, hem o fundera)

Helhetsintryck: 10 p Kommentar: SNYGGT. TREVLIGT EKIPAGE.

Summa: 179 p

Vi vann klassen, jag o Dizza, med få poäng över Mariana o rottisen. Vi var visst rätt så redo. Grejen är bara att jag vill ha tätt på 10-mässigt i allt innan jag känner mig helt redo. Men det blir väl till att anmäla sig till en officiell tävling nu då... bara träna liite till innan det. Ska ju först oxå avklara lägre spår-tävlingen.

Flera kom efteråt och gav jättesnälla o fina komplimanger till vår insats. En sa; snygg uppvisning!! Jag blev helt generad, juh... Sen kom han som dömde månadstävlingen och sa att det såg jättefint ut och att vi kommer att komma långt. Jag blir så himla glad.
Lite roligt var det oxå att domaren som sa att jag o T inte skulle komma ngnvart och att jag var arrogant och nonchalant var där, dömde tack o lov inte min klass (då hade jag inte ställt upp).
T kommer visst komma ngn vart, men jag kan säga att hennes opedagogiska kommentarer sårade mig djupt och det är orsaken till att jag inte tävlat med T på 1½ år. Jag tappade självförtroendet fulltständigt. Har hört från fler som "råkat ut för hennes inte-så-pedagogiska kommentarer, så jag är definitivt inte ensam.

Som domare, i min mening, ska man tänka på vad man säger och hålla inne med de elaka kommentarerna. Även om du tycker att ett ekipage inte "kommer att komma ngnvart", håll det för dig själv för det stjälper mer än det hjälper.
Och vad vet du vad vi har för ambitioner?!
Det är viktigt att komma ihåg att vi är bara människor som har bra och dåliga dagar och även dåliga tävlingsnerver... vilket jag hade den dagen jag blev kallad det ena och det andra.... men inte frågade hon om det. icke...

Tusen tack till Madde och Monica som kom o stöttade mig. Kändes tryggt o skönt med er vid planen!! Tack.


Kommentarer
Postat av: Linda

Misstänker att det är Marianna med Zarxs Mirakel?



GRATTIS till er vinst. Som jag sa på msn, en klubbmästare och en regionmästare... hur gör du tös? Och så säger du att du inte är redo. Ni är ju skitduktiga :)



Tack för ditt stöd med Lucas.



Kramar

Postat av: Jenny

Men vad är det jag läser! Ni är så grymma, stort stoooort grattis till er!

2008-09-14 @ 14:11:08
URL: http://www.balleronn.se
Postat av: Helen

Grattis igen! Klart ni ska tävla tvåan snart:) Kram

2008-09-14 @ 15:15:54
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Elin

Ni är ju bara så otroligt bra! :) Vi är impade här hemma men absolut itne förvånade. Ni är precis så bra som alla säger! kramar

2008-09-14 @ 17:57:14
URL: http://eloz.tk
Postat av: Malin

Stort grattis!! :D Bra jobbat! Ut och tävla tvåan med er nu - ni är ju mer än redo! :D

Kramen!

2008-09-16 @ 19:01:07
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Lie och grabbarna grus

Hejja hejja! Jösses vad ni är bra!



GRATTIS



Kramizar från Luleå

2008-09-17 @ 05:58:59
URL: http://www.maximus.nu
Postat av: Alexandra

Usch usch vilken domare.Har var med om liknade.Men bara på det igen o vilka resultat du o Fröken Dizza har fixat ihop.Snyggt Snyggt Nu hoppas jag Mr Tyke oxå kan bli en bra tävlingsvovve.Eller vad är det dom säger? Mallar kan ju inte spårafniss Kramar Alex o TykeTyrann

2008-09-18 @ 09:11:43
URL: http://www.alexhoff.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback