Uppflyttade!! och så lite smått o gott från veckan

Först o främst;

Jag o Dizza premiärtävlade tvåan idag, på Skurups Bk. Redan igår insåg jag att:

YEY, snö!!! yihoooo! Och mina vovvar är lika ystra o glada när det kommer snö.

Dessa är tagna med mobilen, så ha förståelse för urusel kvalitet...

Snö ängel MÅSTE man göra när det snöar!! jooo, det är faktiskt så :-)



ALLT måste kollas!! På promenad vid Svaneholm fredag em.


Så här såg det ut i morse, härligt eller hur?! *småler lyckligt för mig själv*


En av de få stunder prinsessan var stilla, mkt snö att leka i juh!!

Jaha... vill ni veta hur det gick idag??? ok då :-) med glädje
 
Vi var 16 ekipage idag i tvåan. Snö så långt ögat nådde. Alla 16 ekipage kom, trots snön. Tummen upp.

Vi drog lott. Och vad tror ni jag drar? jo, men visst... nr....tadaaaa..... 14..... Jävla skiiiiit. Hatar att vänta, och med tanke på hur Dizza bubblade under ytan så visste jag att det kunde gå hur som helst idag.... Och väntan trodde inte jag gjorde saken bättre, men de 2 hjärncellerna motarbetade inte varandra speciellt mkt idag. Sötnosen, gör allt för att göra rätt med matte.

Platsliggningen blev en rysare. Jag vet att Dizza ligger och att det ska mycket till för att hon ska gå upp. Vi hann inte stå gömda speciellt länge då domaren kallade ut oss. Jäklar jag fick eld i baken och ut för att se Dizzelizzan ligga lugnt o fint, men hunden bredvid satt lite väl nära o försökte flörta in sig hos hunden på dess andra sida... puh!

Det sitter hårt i, det som Tyson fick sin platsliggning förstörd..

Nåja, vidare väntan... När det närmade sig vår tur så tog jag ut T först och gick en sväng med honom. Dizza blev asförbannad o skällde ut oss för att vi lämnat HENNE!!

Tog ut lillfia för en kissrunda och sen mot planen med rosa grisen som externbelöning när vi var klara.

När det var dags för oss så kändes hon ändå rätt så samlad o fokuserad. Dock ngt intresserad av alla dofter efter de 13 ekipage före oss. VIsade sig mellan momenten så var hon tvungen att doppa snutan o checka läget...  Men så fort jag sa ngt så fokuserade hon på mig.

Poängen var:

Platsliggning: 10 p

Fritt följ: 9 p Kommentar: Positionen vid höger marsch...enda kommentaren. 1 höger om i momentet...liite hårt kan jag tycka.

Läggande under gång: 10 p Dizzas paradmoment!! Hon älskar att dunka ner i backen.

Inkallning med ställande: 8p Kommentar: steg. Hon tog några extra steg, men hade kanonfart in efter där hon varit ngt långsammare innan. Det har hjälpt med småtipsen från Frida!! yihooo.

Rutan: 10 p Kanonfint rakt in o ställde sig i mitten!! Bra fart in.

Apportering: 7 p Kommentar: tappar apport. Så j-a snöpligt. Hon stack i hög fart ut, fint gripande o kanonfart in, utan tugg och sätter sig vid min sida. När jag böjer mig ner släpper hon apporten precis så jag missar den... SKIT!! Vi hade ju haft en 10:a annars! Nåja.. :-)

Hoppet: 10 p

Fjärrdirigering: 10 p Yey!!! Denna gång var hon mer säker på vad som gällde. När vi körde regionmästerskapet så fick jag ge dubbelkommando o det blev segt upp till sitt. Men inte idag, snabbt o fint upp o ner!!

Helhetsintryck: 9 p Ingen kommentar.

Summa: 186 p, första pris och en förstaplats, 11 p före tvåan!!

Jag jublade efteråt och sen sprang vi mot externbelöningen som låg lååångt borta. Dizza vart så till sig så hon satte sig i handleden på mig när jag sprang o jublade... så sa jag bara: "ta grisen!!!" *fniss* och då kom hon på: GRISEN!! och rusade till grisen o täcket och kom med den jublande glad! Titta vad jag hittade, mamsen!!

Jag blev såå glad när det kom fram några och sa att det såg kanonfint ut!! Kul att höra, verkligen!! Jag är så stolt över mina hundar och man blir stolt när ngn kommer fram så.

-----------------------------

Resten av veckan då...

Jag har jobbat en hel del, vilket har gjort att det inte har blivit ngt annat än hundarna och viss beställningstillverkning.

Iom att jag har hundarna hemma medan jag är på jobbet, jämfört med att de var på dagis innan. Jag tycker det känns som om hundarna är nöjda och glada hemma, och än har det inte tuggats sönder någonting..*peppar, peppar*

Det positiva jag märkt är att dels så får jag mer motion iom att jag stiger upp en timme tidigare än innan när jag har morgonpass och kommer ut en timme med hundarna innan jobbet. Även när jag kommer hem så blir det en timmes runda (lite drygt) .  De är lite smått galna första 5 minutrarna men sen så går det bra :-) .

Det andra positiva jag märkt är speciellt Tysons attityd/glädje för träningen. Nu är han supertaggad när vi ska träna, och jag tror att han är trött efter dagis-timmarna efter att haft koll på allt som händer o sker på området och då inte haft samma psykiska ork för träning som han har nu. Skitkul är det verkligen!!

-------------

Dizza var rätt billig härom dagen. Hon ÄLSKAR sockerbetor. Så tidigare i veckan, så fort hon sett sockerbetor så rusar hon dit, tar den i munnen o kastar omkring den o bockar o skuttar o rullar sig på den/vid den.. och så smakar hon då o då på den. Just den "billiga-dagen" så smakade hon nog mer än för sitt eget bästa.

Så lagom till matte skulle ut ur dörren och till jobbet så passar hon på att hosta upp mat, sockerbetor i 3 spyhögar, den sista framför mattes fötter... de 2 andra på mattan som hon redan en gång tvingat matte att tvätta pga en viss revirmarkering då systeryster Nixa sovit över och vågat sig på att beröra HENNES matta.... BILLIG malle, minst sagt.

-------------------------

Nu sätter vi nya mål inför nästa års tävlande, för nu är det nog för i år.

Mina mål med Tyson: TÄVLA igen. Uppflyttad till trean och även till högre spår! Ev ställa upp i högre spår till senhösten.

Mina mål med Dizza: Tävla trean och bli uppflyttad till elit. Tävla högre spår och bli uppflyttad till elit.


Resten av året blir det spår, om underlag annat än snö finns. Och så ser vi fram emot dagarna med Frida som Vixax fixat! Jobbar vidare i lydnaden inför högre och trean.


Kram på er därute!


Kommentarer
Postat av: Elin

JIHOO!! ni är ju bara så bra ihop ni två! :D Stort grattis till en superifn tävling och klassvinst. kramar i massor

2008-11-22 @ 17:31:00
Postat av: Helen & Maxa

Grattis! Vilka poäng! Kul! Känner igen det där med snöänglar; vi har gjort det här med idag;) Kram

Postat av: Linda

Än en gång stort GRATTIS till dagens resultat. Ni är superduktiga :)



Visst är det härligt med snön :)



Kramar Linda

2008-11-22 @ 22:17:36
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Susan & Zenta

GRATTIS till vinsten idag! Det var ett riktigt trevlig program ni visade upp. Vi ses framöver!

2008-11-22 @ 22:27:56
URL: http://www.blackpowders.com
Postat av: Linda, Drottningen och prinsen

GRATTIS tjejer, kanon fina poäng :)

Här har vi inte fått snö ännu,max 1 cm ligger på backen så vi är grymt avis men å andra sidan så innebär det ju att vi fortfarande kan spåra vilket brukar va för sent den här tiden uppe hos oss.

Stor kram till er från oss i byn

2008-11-23 @ 00:32:49
URL: http://www.newstorykiwi.se
Postat av: Nina

GRATTIS till finfint förstapris i lydnads2:an! Heja heja :). Skitdukiga är ni tycker jag! Dagiseffekten tror jag du prickat alldeles exakt - hade Kajsa, Nixx eller Yaxxon varit på dagis hade de varit som (beware - nu blir det poetiskt)) utskitet äppelmos allihop.//Kramis

2008-11-23 @ 07:35:01
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Mirjam

Massa grattis till uppflyttningen :)! Kan inte tänka mig annat än att det såg jättefint ut! Det här var ni värda!!

Kramar

2008-11-23 @ 10:52:25
URL: http://www.mirjamshundliv.se
Postat av: Prinsessan i Norrland

Men så stolt vi är över er, kanon brudar. Det måste vi fira när ni kommer upp. Vi längtar, kram från oss alla

2008-11-23 @ 12:35:41
Postat av: Linda & Lallo

GRATTIS!!!! Fy fasiken vad ni är bra .... kramar i massor ...



LL:en

2008-11-23 @ 15:00:51
URL: http://www.lallo.webb.se
Postat av: Malin

Stort grattis!!! Fy fan vad bra ni är, fast det visste vi ju redan! :D

Hi hi, gilla sockerbetor! Dizza är knasig :p

Kram på er!

2008-11-23 @ 20:28:51
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Madde & Colt

Super GRATTIS !!!

Ni är jätte duktiga.

2008-11-24 @ 10:56:52
URL: http://colt.dinstudio.se
Postat av: Susanne & Klicka

Håller med alla andra, ni är ju sååå bäst!!

GRATTIS GRATTIS!! än en gång... skrev lite i GB åxå... ;)

KRAM

2008-11-24 @ 13:28:17
URL: http://klicka.cybersite.se
Postat av: Larsson & Co

Vi på vår kant kan bara utbrista i ett JÄTTEGRATTIS!!!!



Bra jobbat ni två - måste ju kännas bra att avsluta säsongen med såna poäng!!



Må bäst :)

2008-11-24 @ 21:59:04
URL: http://www.ymer.bloggagratis.se
Postat av: Josefine

Super grattis! Jätte roligt! Bra jobbat nu är ni på banan och laddar inför våren:)! Trevlig Helg!

2008-11-29 @ 00:15:19
URL: http://www.bolteus.se
Postat av: Marina

Stort grattis till framgångarna! Jättekul! Jobba vidare!

2008-12-08 @ 18:59:20
Postat av: Ann-m o Retrivrarna

GRATTIS fanfarer o jubel Ni är ju bara bäst :-) Jisses vilken bra säsong för er... Kramar i massor

2008-12-11 @ 00:06:57
URL: http://retrivrarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback