Får börja bakifrån.. :-)

Med att säga SUPERDUPERGRATTIS till Elin o Nixa som tog sitt andra cert i elit spår på Tollarps Bk idag!

604.75p och en förstaplats. Jisses amalia!

Jisses, vad ska man säga. Vilken tjej Elin är. Hon har verkligen hund ändå ut i fingerspetsarna. Jag är så himla stolt över vad hon lyckas åstadkomma med sina hundar. Och vilket samarbete hon o Nixa har... de är en inspiration för mig.

Nixa o Elin har nu fått sitt andra cert, ett kvar till Sbch-titel (ja o en utställning), o det lär inte vara långt borta. Jag ljuger inte heller när jag tipsar om att Elin o Nixa kommer att stå på startlinjen på SM nästa år.


Välförtjänt cert!! 2 st innehar de o inte ens 2½ år gammal är Nixepix!

Nu ska jag sluta låta som värsta fjortis-fanset... Jag är bara sååå glad för Elin. Hon förtjänar verkligen det och är fortfarande så himla ödmjuk.


Vad har jag annars pysslat med.... Sytt lite tecken o halsband. Jobbat lite. Nu har jag ledigt 1 vecka, vilket ska bli såå skönt.

Jag har tränat vovvarna lite i lydnad, med betoning på lite. Dizza är just nu så himla dundertaggad, så jag utmanas verkligen och får tänka efter hur och vad jag ska köra från dag till dag. Men det är kul och hon VILL verkligen massor. Så det passar ju perfekt att vi ska upp och träna för Frida Sundberg nu på torsdag. Ska bli himla kul!!

Tyson är också himla taggad och vi har riktigt kul på plan. Fria följet känns så mkt bättre. Knappt något pip och han är fokuserad till tusen, detta med hjälp från folk på Ystads Bk!! Den största skillnaden är att jag tänker efter hur jag går och hur jag startar. Torrgå till tusen, det får jag göra... det har blivit bättre, men det kan bli ännu bättre. Men jag känner verkligen samarbetet som jag o T hade förr, att det börjar komma tillbaka. Så jag känner att jag vill få fler verktyg o tips för att komma vidare och det får jag nog hos Frida och fortsatta träningen på Ystad Bk.

I fredags tränade vi lydnad, jag, Jenny o Monica. Jenny hade med sitt nya tillskott, Chippen. Ett litet troll, som hon säger ska tillhöra hennes mamma... men vi får väl se *fniss* nädå, hon hjälper sin mamma att ta hand om Chippen.


Chippen i egen "hög" person


Okej... en till.. han är ju faktiskt lite söt :-)

Nä ni... nu ska jag slappa i soffan o mysa med vovvarna!

Kommentarer
Postat av: Elin

Men duuuu... nu fick jag tårar i ögonen och blev alldeles rörd. :o Du är ju bara bäst J!!! DU är en inspiration och du och Dizza är minst lika fina ihop som jag och Pix. kram kram

Postat av: Ann-m o Retrivrarna

Ohhh vad skönt för dig att vara ledig ett tag ,,kan du behöva tjejen ;-) Kul som tusan att det går frammåt i träningen..

Kram Ann-m med retriver galningarna

2008-11-03 @ 09:03:36
URL: http://retrivrarna.blogg.se/
Postat av: Åsa & Prinsessan

Hej Bruden!



Hoppas ni får det kanon med Frida, är inte ett dugg avensjuk hmmmmm. När du kommer upp någon gång i vinter ska vi kolla in snygga halsband till mina papiljotter :) Var rädd om dig vännen och pussa på Prinsessan från stor Prinsessan.



Många kramar från ett snöfritt Ersnäs

2008-11-04 @ 17:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback