Livet i tusen knyck! Hej vad det går...

Har fått lite pikar om att det uppdateras sporadiskt... (host host; Nina :-) )... och jag kan inte annat än hålla med.

Så jag passar på att göra det i paus på jobbet, för på "fritiden" är det absolut inte tid för sånt.

Jag är en tidsoptimist som har alldeles för svårt att säga nej... nä, precis... ingen bra kombination. Men man lär så länge man lever, eller vad de visa säger..
Detta "fenomen" har då gjort att jag har gjort 9 tecken och snart 11 halsband de senaste 1½ veckan. Tid till annat? Öh, näää inte direkt hihi...
Kan berätta att inte ens en tredjedel av julsakerna är uppe och ingen gran inhandlad. Men vad tusan, det är bara jag o vovvarna i år.

Det är en stor nackdel att vara norrlänning i skåne och singel OCH med ett jobb som flygledare i dk. Vi jobbar just nu 5 av 7 helger, men förhoppningsvis blir det ändring fram på vårkanten då några kollegor jobbar med ledningen om en ny passlista (yihooo!!!). Men som det är just nu så är det 3:e eller 4:e julen i skåne utan familj, men har dock firat den tidigare med sambo/pojkvän.
Nu känns det dock liiiite trist iår, men jag jobbar så pass mkt just kring juldagarna att jag inte hinner upp till norrland utan att andas ut för att i nästa andetag dra ner till skåne igen för jobb.

FÖRDELEN just nu är iaf att jobba i dk och få lön i danska kronor *katshing*,, jisses helt plötsligt en löneökning som man inte säger nej till *ler stort*

Nog om det.

Det har hänt lite tråkiga saker i min familj i skåne. Min älskade katt Hobbe har fått somna in.
Han är den som varit med mig i dryga 13 år, frisk som en nötkärna och aldrig sjuk, alltid pigg på att testa mattes möbler för klösfaktor. Mattor var speciellt kul att dra upp trådar i...

Han var den som flyttade in i mitt liv uppe i Kiruna för att bli en globetrotter ner till skåne med matte som tydligen skulle gå utbildning där de snackar konstigt *ler*. Från en lugn gata i Kiruna, till Nobeltorget med massor av läten/människor/trafik= massor att titta på från fönsterbrädan ut mot torget.

Vi avslutade vår resa tillsammans i Lilla Beddinge, där man fick vara ute ibland o jaga lite. Bevis på att han kunde jaga  hittade jag då o då iform av fjädrar utan fågel i på mattan i gästrummet... mumma.... NOT!! blää, tvi , usch vad äckligt. Men Hobbe var grymt nöjd.

Hobbe hade senaste tiden gått ner i vikt och jag trodde att det bara var pga ålder o tänkte; bra för han då han var lite väl "välmående". SIsta veckan när jag satte fram Whiskas bitar-i-sås och han ratade det så insåg jag att nåt var fel. Men han var ändå pigg o lika kelsjuk som alltid. Sista morgonen så gick han långsammare än vanligt o ibland orkade han inte hålla upp huvudet, och då insåg jag att det var brist på nåt  och ringde vet. Han kunde även helt plötsligt lägga sig ner, som för att vila.
Fick sedan veta att det var Kaliumbrist som kunde göra detta. Utöver det så var han uttorkad, så vi tog prover hos vet som visade normala njurvärden o även sköldkörtel värdena var normala.
När dessa blodprov var tagna och inga svar så insåg jag att något är ju orsaken till allt detta, trots den bra maten han fick och alltid färskt vatten. Han var ändå så pass gammal och dålig så han fick somna in.

Han hade legat i min famn under hela tiden hos vet (var där 2½-3 timmar) i en fleecefilt o vilat. Då och då tittade han ut genom altandörren på hästarna som gick utanför. Men mest låg han o sov/vilade.
Där somnade han också in efter en spruta. Fick veta av vet att iom dålig blodcirkulation o så, så kunde det ta en stund innan hjärtat slutade slå. Och det gjorde det, men han såg ut som han gjorde innan, sovandes.... Jag grät då och jag sitter nu och tårarna rinner när jag tänker på vår sista stund sittandes på golvet . Han är en katt jag aldrig kommer att glömma, vilken personlighet. 

Jag vet att det jag gjorde var det enda rätta, men det gör det inte mindre jobbigt. Kalle, den andra katten, låg i buren som Hobbe försvunnit i, hela torsdagen och fredagen. Nu börjar han så smått bli sig själv igen, men han saknar nog sin "bror". Kalle har nog varit den enda nöjda över att matte jobbat så mkt vid symaskinen, då den är i gästrummet där han sover o äter. Han har suttit i mitt knä och spunnit medans jag har sytt och broderat på symaskinen. Mysigt :-)

Shit, nu blev jag ledsen i ögat, så nu orkar jag inte skriva om det roliga som faktiskt också har hänt. En annan dag...

Kram på er därute och mys extra mkt med era bepälsade familjemedlemmar!!

Kommentarer
Postat av: Åsa & Prinsessan

Åh vad synd att du inte hinner upp en vända till "ler" vi tycker om att få rå om dig här uppe. Men jag förstår, man måste jobba. Inga pengar, inget liv men vi får hoppas att jan/feb går fort så vi kan träffas. Jag ska sitta nere vid brevlådan på måndag, kanske sovandes i tältstoten då jag klivit av natten. Men ett paket från dig kan man aldrig missa. Många tankar till dig & hundarna då du mist din katt. Våra tidigare blev 14 & 13år. Det är många fina minnen. Kram & vi tänker på dig vännen......

Prinsessan hälsar till den andra snygg Sessan

Postat av: Nina

Usch så tråkigt med kissekatten :(. Det finns inget vettigt att säga när det blir så där där ... Bara att jag känner så väldigt mycket med dig! Hoppas nu att du blir bättre på att säga NEJ 2009 (kanske ett bra s.k. nyårslöfte?). Nej är ett bra ord ... men å andra sidan, alla fina tjänstetecken och halsband säger ju vi köpare inte nej till direkt :). Ha en gosig jul å måtte ert schema bli lite kuligare nästa år! //Kram å så från oss

2008-12-21 @ 18:16:30
URL: http://www.palmstrand.se
Postat av: Allan

Kram på dig, kommer aldrig att glömma Hobbe!

2008-12-21 @ 19:46:36
URL: http://www.allanbank.se
Postat av: Helen

Usch, vad tragiskt med Hoppe! Fick tårar i ögon när jag läste om detta. Vår ena katt, Knutte, är tio år och man börjar märka att han är lite gammal nu. Jättejobbigt för vi har ju haft honom så länge... Kram och god jul!

2008-12-22 @ 11:22:22
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Linda

Jag beklagar än en gång Hobbes bortgång :( Det är så sorgligt att läsa för man blir själv påmind.



Jobba inte ihjäl dig tös och så hoppas jag att vi ses snart.



Kramar

2008-12-22 @ 16:48:48
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: VickyVilse

Ja fy vad det är jobbigt att låta våra fyrbeningar somna in. Jag förstår att det är grymt jobbigt men ni ses igen vid regnbågsbron. Då är vi två som ska jobba i jul... Men jag vet att jag ärledig nästa jul och det lever jag på redan nu ;) Håller med Nina om att vi köpare merän gärna vill ha dina fina tjänstetecken... Bara så du vet =) Ha en riktigt bra jul och mys massor med vovvarna!//Kram kram

2008-12-23 @ 00:07:18
Postat av: Malin

Ja, så tråkigt när du berättade om Hobbe :( Det är verkligen jobbigt när ens pälsklädda vänner måste lämna oss.

Jag kan bara säga detsamma till dig Jeanette: tycker också det är sååå trist att du bor så långt bort!! Vill också träna och snacka massor ju!

Men snart har jag Telia-abonnemang, så har du Telia på din nalle så ringer jag gratis till dig ;)

Ha nu en riktigt skön jul Jeanette!

Och pussa massor på vovvarna från mig!

Kram kram

PS. Även jag tycker du är alldeles för dålig på att uppdatera bloggen ;) hi hi

2008-12-23 @ 01:27:14
URL: http://www.rottisivar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback