Mamsen är min idol!!

Nu ska ni höra.

Mina föräldrar har funderat lite på att flytta uppåt igen, men "bara" till Luleå, dvs 3 timmar norrut fr Umeå.

Det är bland annat barnbarnet som drar lite.. hihi. men hon är ju charmig till tusen så det är fullt förståeligt.

Hur som helst.

Min kära mamma skickar in 2 olika ansökningar om jobb uppe i Luleå. Och vad händer?

JO, hon blir erbjuden BÅDA jobben! Hur coolt är inte det?! Jag är döimpad!
Jag är tveksam att jag, när jag närmar mig 55, vågar ta steget och söka nytt jobb.

------------------------

Nu till vad vi pysslat med senaste tiden.

När jag väl skulle börja sy tecken igen går jag o pajar ryggen. Kramper och låsningar i bröst- och ländryggen. INTE kul kan jag meddela. Har nu gått hos sjukgymnast, kiropraktor o zonterapeut för att få ordning på ryggen. Fortfarande inte bra, men det var mitt eget humör som ställde till det.
 (skulle minsann bevisa att jag kan klara mig själv o lastade i sommardäck a la 18tums och det uttagna baksätet fr min nya bil... inget bra alls kan jag meddela så här i efterhand=tillbaka på ruta 1)

Men i hundträningsbiten så har jag bitit ihop några få ggr o tagit mig ut i skogen, trots att det gör as-ont att sitta i bilen). Allt för att vovvarna ska få lite träning, med hjälp av andra.

Så jag har börjat köra skallmarkeringar och det tycker hon är kul. Så kul att om jag är stilla för länge o hon sitter framför mig så kör hon lite skallmarkeringar på mig... sötnosen.

Hon har faktiskt gått riktigt fin o inte visat tveksamheter vare sig med figgar eller djupet. Och till min hjälp har jag haft kanonfiggar från Landskrona-gänget och så Eva-Lina. E-L är himla kul tycker Dizza.

Skall o så belöningar i form av godis eller kamp. Under löpet var godiset liiite att föredra hihi. Men nu är det kampen som är kul.

Har inte kört så många skick, men hon har inte visat problem att sticka ut på djupet o lite till och det är ju kanonbra!! Har även kört dolda figgar i lådor och under Elins byggda kojor i form av tallris.

Det är kul att se hur hon löser saker o ting o jag tycker hon byggt på sig massor o är tillbaka i sitt gamla hånglande jag.
Hon överföll alla figgar idag med pussar innan det skulle skällas.
Just nu är det helt ok, hon är så himla lycklig när hon hittar dem. Och dem är ju faktiskt där för att hånglas med, enligt Dizza själv.

-------------------------------

Ja, Dizza blev godkänd på inträdesprovet till Räddningshund. Grymt nöjd, men heller inte förvånad. För hon har mognat en massa och hon tycker det är kul alla roliga påhittiga grejer vi hittar på på dessa träningar.

Hon var kanonduktig, och skötte sig bra. Hon var i löpet och just pga detta fick hon vänta till allra sist. Den som gjorde inträdesprovet innan henne var klar kl 14. Vi träffades kl 9.30 på morgonen. Vi åkte hemifrån kl 8.

Dizza fick gå på strax efter kl 18!!! Så den lilla råttan är jag riktigt stolt över.

Nu återstår den fortsatta träningen som fått sig en törn i och med min rygg.... men jag hoppas vara igång inom kort.

Kram på er därute!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej vänner! Tack för gratulationen :D. kram kram

2008-05-13 @ 09:13:19
Postat av: Jenny

Fräck och modig mamma! Och grattis till avklarat inträdesprov! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback