Tyson - dagens stjärna i familjen!!

Still going strong!!

I dag var det dags för tävling i Rallylydnad. Jag mjukstartar med tävlingar för Dizzelizz hihi. Men en etta ska vi klara innan årets slut, ev även appell spår.

Hur som helst... tävlingen hölls på Hörby Bk. Träffade några hundvänner som jag inte sett på länge o det var kul, de var där på MH-kurs.

Det började med duggregn, men molnen försvann rätt snabbt o solen tittade fram. Härligt!

De senaste 2 dagarna har Dizza flippat upp som en flipperkula när jag gått runt henne när hon legat eller suttit. Jag fattar ingenting, för det har inte hänt henne nåt o jag har inte trampat på henne en enda gång. Men igår började jag få styr på det igen. Idag satte hon sig upp en gång innan tävlingen, men sen gick det fint. Jag var nervös över momentet som få, eftersom jag sett på banritningen att både sitt o ligg med ett varv runt skulle komma. Crap!

Tyson tycker detta är sketakul o är riktigt duktig. Han är ju "något" större än Dizza o lite mer seg i vändningarna, men han är alert o med hela tiden.

Idag hade Tyson startnr 3 o Dizza startnr 15, av 24 startande.

Tog ut Tyson o värmde upp honom innan banvandringen. Klurig bana, men rolig o en utmaning är aldrig fel.

Precis innan vår tur var det en tjej som körde externbelöning, dock inte så smart placering då hunden hennes välte ut en hel påse med godis i gräset 2 m från startpunkten... Lysande... så Tyson var ngt svår att få kontakt med, men när vi passerat godisregnet så skärpte han sig o var med.

Han kändes ngt seg i början, men sen vaknade han till. Han gjorde inga fel i början o trängde inte, vilket var bra. Sen lyckades jag ha för bråttom i en slalomsväng så kopplet blev ngt sträckt.  Men totalt sett skötte han sig kanonbra o jag var jättenöjd med honom.

Slutpoäng 97 av 100 p och det gav oss en 2:a plats, 1 poäng bakom vinnaren. *klappar*

Dizza då? Jo, ngt snusig var hon allt idag. Som nr 15 var det kanske inte så konstigt, men jag fick jobba mer med henne än jag normalt behöver. När hon skulle sitta "front" så tog hon en vidare sväng o skulle nosa utan att lyssna på matte... suck. Där rök några poäng. Sen satte hon sig snett 2 ggr, men gick jättefint totalt sett. Hon är riktigt vaken o tycker oxå detta är himla kul.

Slutpoäng för Dizza blev 95 poäng o en 4:e plats!! Vi fick med oss 2 rosetter, 2 småsäckar mat, 2 godispåsar o 2 bollar. Bollarna var uppskattade! Resten har vi inte smakat på, inkl rosetterna *fniss*

Kanonnöjd över mina hundar, trots mattes tillstånd just nu. Tankarna är på annat håll o lite nedstämd, men mina älsklingar till vovvar får mig att tänka på annat o framför allt får dem mig att le.

Nu är det fest med lite godis o grisöron för vovvarna!

Vill tacka Eva (Lövdala Hundcenter) för peppningen o framförallt träningen!



Vill sen även skicka ett STORT GRATTIS till Elin o Nixa som nu är uppflyttade till Elitklass Lydnad!! Endast 15 månader gammal o tillsammans är de ett grymt ekipage!! Lycka till på Lydnads SM, för dit kommer ni inom kort!!

Kommentarer
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

Hej vännen... grymt bra jobbat att komma 2:a och 4:a av 24!! startande.. ni är superduktiga :D. Tänka sig att Tyson går in och imponerar så och du en etta och en appell skulle vara en barnlek för Dizzelizzen :).
Tack för dina snälla ord oxå! Och nu har jag grattat er oxå så klart...
kram kram

2007-09-22 @ 16:44:27
Postat av: Helen

Oj, vilka poäng! Vilka duktiga hundar du har och vilken duktig förare du är;) Kram från Helen

Postat av: Linda

GRATTIS till era bedrifter idag :) En 2:a plats och en 4:e plats. Du är så duktig :D
Har tänkt på dig idag och hur det gått på tävlingen.
Får säga grattis till Elin med. Vilket ekipage :D
Kramar Linda

2007-09-22 @ 18:37:03
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Vi i Vallen

GRATTIS! Bra jobbat!

2007-09-22 @ 22:35:59
URL: http://www.binagarden.se
Postat av: Jenny

GRATTIS! Toppenbra jobbat! :D

2007-09-23 @ 23:35:14
URL: http://www.bosseronn.se
Postat av: Malin

GRATTIS!! Fan (får jag svära?!) vad bra ni är!! :D
Kramis
Malin med hundar

2007-09-23 @ 23:37:25
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Jenny & Dexi

Grattis! Vad kul med rallylydnad! Har aldrig testat med det låter ju helskoj. Kul att småsyskonen (och givetvis Tyson oxå) är så duktiga!

2007-09-25 @ 17:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback