Träning onsdag, ny vagn o träff m andra Grimlockare (många bilder...)

Onsdags var det lydnadsträning för Dizza, passivitet i bilen för Tyson vilket han klarade riktigt bra.

Dizza blir bättre o bättre på ingångarna, men vi jobbar vidare på det. Ställandet oxå bättre o snabbara ställande, där har vi backat lite o det har hjälpt. Vi körde även igenom ettan men jag lade in belöningar när hon gick bra mitt i kommenderingen t ex. Vi körde allt utom apporteringen, som matte måste skärpa sig med... Hon gick riktigt bra, o vi skulle nog kunna tävla utan problem o med ok poäng. Inget annat än 1:a pris gäller här, för hon är så pass bra det är matte som ska hänga med o slappna av... hehe Jättenöjd med onsdagen, även platsliggningen fast en som var sen gick in o lade sin hund bredvid Dizza efter vi gått ut på avstånd så låg hon fint kvar. Lite undrande, men låg kvar o fick beröm av mig.

-----------

Fredag: crazy day! Visst har jag kört Göteborg t o r med träning för en dag.  Men nu var det Stockholm över en dag. Stack vid halv 6 på morgonen, mötte brorsan med sambo o dotter för pålastning av min nya binakärra.
www.binagarden.se . Bilder kommer på vagnen med mig o Tyson senare... när vi lärt oss att jobba ihop med vagnen haha. Lite puss o gull med min brorsdotter Lova, som är charmtroll till tusen.

image43
Faster Jeanette pussar på Lova

image45
Lova, igen.



Efter snack, kramar, lastning o fotografering av underverket (Lova) så for jag vidare mot SSbk för möte med Grimlockare.

Kom lite sent... tidsoptimist.. sorry, girls!

Fick äntligen träffa Linda live, vi har ju snackat lite via mail o det var kul att träffa denna glada, sprudlande tjej på riktigt. Träffade även Eva o Phanta, vilket oxå var kul för Phanta har jag ju inte träffat innan. Vi började med en god pastasallad som Linda gjort o snackade på om träning o vovvar o ja.... allt vad tjejer kan babbla om hihi.

Sen ställde vi upp hundarna för gruppbild, sidobilden blev inte lyckad för mig så visar bara framifrån istället.

image44
fr v: Eva o Phanta, Jenny o Dexi, Linda o Lallo, Dizzelizz, Maxa, Maya o Nixa

Linda skulle iväg o visa sitt nya hus för familj efter fotografering o mera snack, så hon hann aldrig träna, men det var kul att se dem o hur bra de 2 trivs med varandra. Och grattis Linda till huset!!!

image46
Ett team som heter duga!! Linda o Lallo, de 2 L:en.

Vi körde sen igång med lite träning. Kul att se de andra o hur lika de är o lika träningsglada! Elin började dock med utbölingen Ozzy, kortnäsan. Hon körde framåtsändandet o med full grupp. Såg riktigt bra ut o detta ska de kunna tävla med inom kort. Snyggt jobbat.

image47
Ozzy-boy ser bara matte...

Sen körde Jenny o Dexi. De körde krypet o framåtsändande. Såg riktigt trevligt ut o jag är imponerad hur hundarna pallade igår i värmen o solen. Hoppas Dexis tass läker snabbare än kvickt så det blir ös i skogen igen snart.

image48
Run, Forrest, run!!! Dexi in action.

Sen var det nog jag o Dizza som körde. Vi körde med lite kommendering igenom ettans moment. Fria följet tappade hon lite fokus, men kämpande ändå på bra. Läggandet klockrent, ställandet ett steg extra, men annars bra stadga. Inkallningen jättefin ingång!! Hoppet klockrent. Jättenöjd med min lilla fia som åkt bil i många mil o ändå ger sitt allt på plan!!

image57
Min plutt med present från Maya med matte.



Efter oss var det Helen o Maxa. Såg jättefint ut, o kämpade oxå på bra! Snart tävling, Helen?!

image49
Vilken kontakt!! Helen o Maxa in action.

image50
Helen hade även sin ena son, Anton, med sig så han får oxå vara med på en bild...

Efter Maxa var det Nixepix som fick en kort tur på plan. Hon var lite trött pga dålig mage efter "tömma-soppåse-på-gottis-äventyr", men körde lite framförgående som var riktigt snyggt. De körde även lite framförgående genom grupp, o skötte det exemplariskt. Imponerande!!

image51
Nixa i ett finfint framförgående!! Får se till att Nixa förklarar det hela för Dizza hihi

Jag avslutade träningen med Tyson, som skällt en del i bilen o var sååå seg o trött när han väl kom ut. Vi körde lite apportering, som börjar bli bättre. Sen körde vi inkallning med ställande på kortare avstånd o det blir oxå bättre o bättre men inget lysande än.... ska klura ut nåt knep.

Jag kände att han inte alls var i sitt esse, så jag avslutade när det gick som "bäst" o sen lekte han med Åzas dotter. Att en plastflaska kan vara sååå kul hehe.

Här följer lite bilder fr dagen:

image52
Dexi solar sig

image53

Nixa, sötnosen

image54
Anton

image55
Lallo (eller....)

image56
Eva o stiliga Phanta

Nu får det vara nog med bilder för denna gång.... Åza lyckades hålla sig undan kameran...














Kommentarer
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

Konstigt.. Åza lyckades hålla sig från min kamera oxå. SYND!
Jätefina bilder på görnsygga hundar.. jag tycker den där randiga mallen med lite kortare näsa var snyggast ;)..
kram på er! alltid lika kul att träffa er...

2007-07-21 @ 14:07:33
Postat av: Linda & Lallo

Det är Lallo ;) Verkligen trevligt att täffas.
Kram Linda

Postat av: Lotta

Wow, vilken dag! Härligt att träffas sådär. Det går ju som tåget för er, och jag tror ni får 1:a pris med råge ;o)!
Härliga bilder att njuta av i dagens blogg också, Kul :o)!
Såg din kommentar i Malins blogg, och det vore ju väldans skoj om ni gjorde ett besök häe ni också!!
Ride on!

2007-07-21 @ 22:31:01
URL: http://www.rottisweb.se
Postat av: Helen

Hej hej! Vilka bilder! Urfina! Hoppas att det är ok att jag snodde några;) Har du fler på Maxa eller Anton så skulle jag gärna vilja ha några om det är ok;) Det är ju så mycket roligare att ha bilder som är tagna av ett proffs än med min "vanliga" kamera:) Kram

2007-07-21 @ 23:02:50
URL: http://home.swipnet.se/malle
Postat av: Allan

har ju alltid sagt det där; J tar bra bilder utan att öva eller tänka medans en annan får ligga i som fasen.
Kul att se bilder på alla.

2007-07-23 @ 15:27:02
URL: http://www.allanbank.se
Postat av: Linda

Hallå tös.
Lever du?! Själv är det knappt. Gipsad högerarm hela aug :(
Vi får ta och ses snart!! Saknar min vän!
Kramar

2007-08-04 @ 13:44:45
URL: http://www.rottislyan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback