Träning i spöregn o vaccination

I onsdags var det Dizzas lydnadskurs. Regnet öste ner hemmavid, men det var bara att bita ihop o packa in sig i bilen o hoppas att det skulle sluta regna. Men icke.

Vi var bara 3 på kursen, och det var iofs trevligt för vi fick mer intensiv kurs.

VI började med platsliggning, och jag var ute på fullt avstånd, o hon låg sååå bra, inte en nosning ingenting. YEY!!! Iofs har vi väl aldrig haft några större problem, men jag har aldrig kört en platsliggning i ösregn innan, men det funkade ju oxå.

Sen var det träning en o en.

Jag ville köra lite fritt följ med kortare sträckor, o så att jag belönar när jag känner att hon går klockrent. Och hon gick så himla fokuserat. Körde flera halter o fortsatte innan jag belönade o jag märkte ingen avmattning i fokuset o farten i henne. Sååå  nöjd jag var med henne. Det var ju nästan så vi glömde att det regnade.

Sen körde vi ställande under gång o det går bättre o bättre. Nu ska jag förlänga stunden innan belöning så stadgan blir ännu bättre. Men jag ser ljuset i  tunneln iaf!!

Ett hopp o sen var vi nöjda för den omgången. Lite vila o tittade på de andra o sen körde vi igen.

Nästa omgång körde vi ställandet igen, o märkte en förbättring redan. Stoppade när det gick som bäst. Körde sedan hoppet igen o sist ingångar. Ingången i hoppet är bra, men inte vid inkallning, hon sätter sig gärna snett. Så vi jobbade lite på det, och kommer fortsätta träna hemma på det. Måste synas att vi tränat lite hemma inför nästa vecka.

Sen körde vi lite linförighet o rutan som avslutning, o den kom hon ihåg. Jag kör framåt o boll bortanför rutan, för att få ut henne, ska nu jobba vidare på att gömma bollen innan hon kommer till rutan o jobba vidare på det. Känns iaf kanonbra, o har inte märkt nåt speciellt av löpet annat än hemma att hon är lite mer vaktig för stunden, men inte träningsmässigt. Lika målinriktad som alltid.

------------

Igår var så den dyra dagen... = service o fixeri med bilen. Servicen skulle BARA kosta 3000 kr, men eftersom jag hade lite skak i ratten när jag körde typ 110-120 så skulle de kolla på det oxå. Jag hyrde en bil för jag pallade inte vänta på att bilen skulle vara klar inne i Malmö. Så jag fick handlat mat o sen hem till Dizza. När jag kommit hem ringde verkstaden... jag hade 1 mm kvar på framdäcken. Bara byta blev mitt svar. och så var bromsskivorna o klossarna oxå slitna, så det skulle de byta. Totalsumma när jag hämtar bilen: 9300 kr!!! Nästan värre än att gå till tandläkaren o betala för det.

Men nu har jag iaf en bil som har nya däck fram o går fint igen utan skak. Problemet är att jag ska in idag igen för att byta bränslefilter, som de inte hade inne igår... suck, så det tar en 40 min i väntetid... av min semesterdag!! Nåja.

Hur som helst. Jag fuskade genom att ta Dizza i hyrbilen till Malmö, ajabaja, men vad ska man göra när vet-tiden var halv 3 o de först var klar kl halv 2.. vilket senare visade sig vara kl 2... 

Sen bar det av mot veterinären. Fick vänta en liten stund, men inte så farligt. Dizza hoppade upp på bordet o lät sig tittas på. Ingen överlycklig Dizza, men neutral o lät sig tittas igenom o lyssnas på. Jätteduktig var hon. Hon reagerade inte ens över sprutan. Satt bara lugnt o tittade på. Fick dessutom godis där! Nice, sa hon o svalde den hel. haha

Dagen slutade med lek med en bc-valp. Hon var lite väl burdus i början, men det löste sig efter valpen lärt sig att inte bita efter henne. Sen lekte de o Dizza kom med leksaker o bjöd upp till kamp. Hon är för go!

Idag blir det inte många knop. Ska ut o gå en långrunda, sen in till verkstaden en sväng. Går nog en tur med henne medans o sen så blir det grillfest med sökgänget ikväll!! Kul!

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad duktiga ni är :o)!
Visst är det underbart när man ser ljuset i tunneln ;o).
Bilskrällen! Håller också på att fixa min egen, eftersom jag fick ombesiktning för första gången :o(. Den har kostat mig massor de sista 2 åren. Borde skaffa en nyare...
Ha en fortsatt skön helg!

Postat av: Åsa & Blizz

Vi ser fram emot att få se vrålåket när ni kommer upp. Ladda nu batterierna så vi kan TRÄNA, må väl & vi ses snart. Kramizar från Åsa och Prinsessan

2007-07-15 @ 14:41:42
URL: http://www.redgoblins.se
Postat av: Elin

Yeaaa.... hoppas jag inte jobbar!!! jag ska nog lyckas vakna tidigt så jag kan leka med er på dagarna iaf. Söt Dizza är som afghan förresten hihi.. kram

2007-07-17 @ 14:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback