Tränat lydnad med Dizzeplutten

Matte har semester o ändå blir inget gjort... så känns det just nu. Men det blir väl bättre. Nu hoppas jag på liiiite bättre väder än detta skit. Inte blir det roligare när morsan ringer o berätttar att det är soligt o sååå fint just nu....

Nåja, vi hade tur med vädret på kursdagen i onsdags iaf. Vi var bara 2 kursare den kvällen, perfekt!!! Så vi körde igenom en hel del. Jag var lite orolig att Dizza skulle ha glömt en massa när vi inte kört så mkt lydnad. Vi började med positioner. H fick klicka när hon satt rakt, eftersom jag inte kan se det. Dizza är väldigt känslig på min överkropps rörelser o flyttar sig vid minsta knyck. Sagt o gjort. Hon satt för det mesta jättefint, o de gånger hon satte sig lite snett så var det inte så mkt o vi gjorde om. Hon var jätteduktig. Det var förflyttningar på stället o om vi körde rakt fram så var det två steg o halt.

Sen körde vi ställande under gång. Där fick jag gå tillbaka lite o köra en halvhalt i början. Även där klickade H när hon gjorde rätt. Jag började med belöning med godis men ändrade till kong o det blev ngt bättre. Nu är hon jätteduktig o stannar snabbt. När hon inte gjorde rätt så tog hon max ett steg, men eftersom hon tvärnitar normalt så var det bara att göra om o göra rätt. Inga problem där inte!

Sen började det koka i huvet på Dizza, o hon fick pausa o Linn m sin sheltie körde sen. En liten försiktig prinsessa men duktig. Dizza låg utan koppel helt coollugnt i skuggan o väntade på sin tur.

Nästa omgång körde vi vidare på ställandet under gång o nu gick det bättre. Men jag kan märka att det snurrar duktigt i huvet på Dizzelizz speciellt nu när hon är i höglöpet. Tar slut snabbt i huvudet mot normalt, så man får ta det lugnare med henne vilket jag oxå gör.
Efter ställandet körde vi hopp o den gjorde hon kanonfint, så det gjorde vi bara 2 gånger, ett fr varje håll.

Paus igen, o vi myste lite med H o C's nya valp Flisan, en jaktgolden. Så himla söt!! Dizza luktade av mig duktigt efter den kelstunden kan jag berätta.

Sista omgången körde jag inkallning o sedan jobbade vi på ingångar fr kortare avstånd så hon alltid sätter sig rakt, hon sneddar gärna in mot min sida lite tidigt o sätter sig då ibland snett. Jobbade med godis för att få ut henne längre bakom mig för att sedan gå rakt in vid min sida o sätta sig. Blev bättre o bättre, men det är nåt jag får jobba vidare på i trädgården.

Idag kommer ev Allan, och det ska bli kul för vovvarna att se honom. Ja, Allan saknar hundarna massor så kul för honom oxå. Kommer säkert upp bilder senare.

Nu ska jag stiga upp... host host kl är 10... jag ska ut en tur o springa o vovvarna får hänga på. Beach 2010 sätter igång.. haha

Kommentarer
Postat av: Lotta, Mozart, My o Greta + valparna

Låter som ni e på G, kul. Lycka till m Beach 2010, jag e där med.......

Postat av: Lotta

Vad skönt med semester, och måste ju vila sig i form först ju ;o). Själv jobbar jag en vecka till, suck!
Kul att läsa att er träning går bra, och perfekt att bara vara två deltagare - så lyxigt skulle det vara jämt ;o).
Ha det gott!
Kramen

2007-07-07 @ 10:52:11
URL: http://www.rottisweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback