Mallehelg (med bonus-Beauceron) i Göteborgstrakten

Efter ha jobbat natt så stack jag upp till Göteborg för att träna med Elin o co. Vi var 6 st totalt med 11 hundar, varav det var 3 icke-mallar.

Jag mötte upp med resten av gänget för att äta o sen vidare till sökrutan för dagen.

De andra gick upp o vallade ruta o var snälla nog att låta mig rasta mina hundar medans o värma upp Dizza som var första hund att köra. Det hade börjat bli varmt, o jag tog med mig ordentligt med vatten ut, så att hon inte skulle ta slut pga värmen.

Vi körde vind på ena sidan o pop på icke-vind sidan. Hon markerade ytterst lite i vinden på första o fortsatte gå, så vi gick tillbaka lite o då var hon tydlig o fin. Släppte henne snabbt o vips så hade hon hittat Josefine. Svansen o kroppen gick i 110 knyck. Och kampa hårt fick hon göra. Josefine gick på henne en hel del o Dizza blev bara mer taggad o tuggade ingenting så hon var inte osäker. Skitkul sa hon!!

Så de andra skicken gjorde de flesta figgarna likadant o var mer på och hon växte o växte. Vi snackade även lite om att det jag funderat på att köra henne med skall nog är rätt val. Så till kommande läger ska jag bygga upp för att köra anskällningar senare vid påvisen.

Jag var kanonnöjd med tjejen o hon blev trött av värmen, det märktes, men visade inga tveksamheter som hon ibland gjort när hon blivit trött. Så jag har hopp inför helgen.

image58
Taggen tittar glatt på matte

image61
Focus gillade att leka sök

image63
Elis uttråkad??

image64
Leah galenpanna visade hur ett uppletande ska se ut.

image62
Sötnosen Leah hos matte för avlämning av grej

image65
Focus väntar på mattes kommando

Tyson fick endast vara med o ta ner markeringarna för rutan. Med honom körde jag ett spår istället a la appellspår. Det var rätt kraftig vind när jag la spåret, men han tog det kanon o var stensäker på apporterna. För att varit slapp med spåret med honom så gick han riktigt bra, förutom en vinkel som var lite cirklande men jobbade hela tiden.

image59
Galenpannan Focus rusar in till matte med hittad grej

Medans spåret låg så körde vi uppletande på en äng. Till Dizza som är novis på detta (bara testat en gång) så gick Elin ut med 3 grejer o lekte med dem så Dizza kunde se o sen kastade ut dem. Dizza pep i ren iver, o rusade ut o jobbade fint i vinden o i bra fart. Hittade alla 3 på rätt kort tid, tyckte jag själv iaf. Och hon hade fint fokus ut på nästa grej efter hon avlämnat en upphittad sak. Jätte, jättenöjd var matte. Tyson var märkbart tröttare o jobbade iofs bra, men inte med jättefokus. Han hittade dock 2 av 3 grejer sen tröttnade han ordentligt så jag tog av honom snabbt.

image60
Fotade hästarna i hagen bredvid rutan.

Efter detta åkte vi till Josefine för att grilla, äta, snacka, snacka o så snacka lite till. Somnade närmare ett-tiden för att stiga upp kl 7 o åka på utställning. Josefine ställde ut Leah o Elis. Elis åkte ut på en 3:a, men Leah fick en 2:a.

Sen åkte vi till Kungälv via Backamo, där jag handlade en del grejer... farligt med såna ställen.. hihi. Hittade en kanonbra väst o så ett par Gappay-byxor som jag velat ha nya av. Och det "fick" jag.

Sen bar det av mot Kungälvs Bk via McD.

Väl vid Kungälv rastades hundarna en sväng o sen satte jag igång med träning. Dizza var grymt på, o det kändes kanonbra. Bestämde mig för att köra ställande under gång o ingångar vid inkallning o så fritt följ. Fria följet var hon riktigt med o vid halt var det raka o snabba sättanden, tummen upp. Körde inte detta så länge då jag ville avsluta när det gick som bäst.

Sen var det ingångarna som jag haft problem att få in henne direkt i perfekt utgångsläge, sätter sig gärna snett. Vad händer idag? Jo, tjejen tydligen svänger i luften o sätter sig klockrent. Yihooo!!! Min duktiga tjej som får matte att se ut som om hon gör nåt rätt *asg*

Ställandet gick framåt, hon tar dock ibland ett steg extra, men det blir färre o färre gånger, så jag var nöjd med det oxå.

Efter lite kamp o lek o kel med de andra tjejerna (inte vovvar) så fick Dizza infinna sig i bilen så storebror kunde komma ut o leka/träna.

Med T gick det mindre bra. Körde inkallning m ställande, gick sådär får jobba vidare på detta. Han tar fortfarande, enligt mig själv, för många steg innan fullständigt stopp.

Apporteringen gick bra, han kom in i fin fart även om den kunder vara något högre så är det avsevärt bättre än innan.

Det märktes snabbt att T var påverkad av värmen, o han hade nog dessutom laddat duktigt i bilen innan han fick komma ut o köra. Pga detta körde jag inte så länge med Tyson, men lite mys o kel fick vi allt tid till.

Dizza körde jag en omgång till o då bara budföring. I o m att hon blev tveksam när en man skrek FOT!! när hon kom in till honom så har jag fått börja om lite o det går bättre o bättre. Ska försöka haffa fler killar att hjälpa till med detta, men det går fint o hon vet vad hon ska göra. Fick dessutom som belöning kampa med mottagaren efter en hel lyckad budföring. Och DET var lajbans! Shit vad hon gillar att kampa. Hon klapprar med tänderna i ren lycka.

Jag testade först med Elin o sen med Jenny o det gick bra så jag slutade där.

I o m sökträningen skulle bli senare så bestämde jag mig för att åka hem eftersom det skulle bli riktigt sent hemma annars. Hade en del att stå i hemma oxå.

--------------------------------

Denna vecka blir det träning i dag, onsdag, i Landskrona. Kör ett sökpass o ev lydnad. Vi ska även gå igenom varje ekipage vad våra mål är, vilket är kanon så man får en mer målinriktad träning o har träningspolarna till att hålla en på spåret.

På fredag startar träningslägret i Landskrona. Yihooo! Det ska bli spännande o riktigt kul. Jag o Dizza ska köra med inriktning sök med Mia Vieweg som instruktör, vilket ska bli intressant. Fattar dock inte hur hon hinner så här inför SM:et. Ser iaf fram emot det. Hoppas dock regnet håller sig borta de flesta av dagarna iaf. Mulet är ok, men inte spöregn. *antecknar: massa regnkläder o ombyte till träningshelgen*

Nästa helg, söndag, bär det av mot norr med mål Luleå o Bruks SM blandat med att träffa familjen. Kul, kul. Hoppas även hinna med lite träning med brorsan, Åsa (Red Goblins) o några andra.

Sen får vovvarna semester när vi kommer hem, då det bär av till New York o ev även Maine där min värdfamilj har "stuga".Har fortfarande kontakt med familjen som jag var Au pair hos o försöker träffa dem då o då. Härlig familj. Flickorna har vuxit upp o är fortfarande lika härliga, underbara o vackra tjejer.

Nu ska ni få vila ögonen.... *klappar åt er som klarade er så här långt*

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag har tittat in här varje dag och äntligen är det uppdaterat;) Ni verkar ha haft jättekul i Göteborg. Synd att vi alla bor så långt ifrån varandra, skulle varit så kul att träna tillsammans med dig och Elin oftare:) Det där med att springa till en mottagare som säger FOT och låter lite konstig känner vi igen. Maxa tvärvände och sprang till mig istället;) Gången efter fick han (samma mottagare) inte säga något alls och då gick det perfekt! De är ju signalkänsliga våra små mallar;) Ha det så kul på lägret och hoppas att ni lär er en massa! Kram från Helen och Maxapaxa

Postat av: Jenny

Men hallå, du hann före mig att uppdatera! Jag måste verkligen dra ut tummen ur arslet. Men vart är bilderna? Bilderna! :D

2007-08-08 @ 14:09:12
URL: http://www.bosseronn.se
Postat av: Linda

Äntligen en uppdatering :) Du ligger i som vanligt tös hehe.
Vi får ta och ses snart ju!! Det suger i träningstarmen.
Backamo vill jag med till. Hade de mkt??
Sköt om dig.
Kramar Linda

2007-08-08 @ 17:18:21
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Malin

Hej
Det var jättekul att träffas. Hoppas du kommer på besök fler gånger!
Men var är bilderna ;-)
Kramar

2007-08-08 @ 17:58:49
URL: http://bruksras.se
Postat av: Elin, Ozzy & Nixa

Vi är alltid lika glada över att träffa er!! :D Ha det så härligt på lägret så ska jag ringa och höra om alla tips och övningar du fått sen så anteckna ;) hehe... stor kram!!

2007-08-08 @ 23:43:25
URL: http://eloz.tk
Postat av: Malin

Låter som ni hade det super på ert lilla "läger"! Finfina bilder dessutom!
Och du ska till NY, vet fler som ska dit snart. Blir så avis, har inte varit där på flera år och längtar tillbaka som en tok...
Kramis!

2007-08-09 @ 03:22:18
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Jossan

hello! Fina bilder du har fått! Då syns vi snart igen då eller:)?

2007-08-10 @ 16:28:36
URL: http://www.bolteus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback