Lite blandat, och aj-aj-aj-aj

Orsaken till att jag inte uppdaterat på några dagar är att jag har ngn nerv i kläm i ryggen, gör sketaont. Jag har alltid sagt att trädgårdsarbete är farligt för en, och se: jag hade rätt!! hehe
Gå är ok, men sitta i bil till jobb gjorde f-n ta mig ont, så jag fick åka hem efter en timme idag... Sitta, som vi gör på jobbet, är ingen hit just nu. Läääängtar till i morgon kl 8 då min kiropraktor fixade tid till mig!!!

Nog om det.

Jag vill börja med att skicka ett stort grattis till Lotta o Basse (
www.rottisweb.se) som igår blev uppflyttade till ELIT spår!! Coolt!

Till våra liv... i torsdags var jag på tävlingslydnad, och jag lät mig övertalas igen att göra annat än jag planerat *bankar mig själv i skallen* . Jag hade planerat apporteringen, fritt följ/o linförighet, främst... blev det så: nå näää...

Istället säger han: gå o lägg ett spår, eftersom du ska tävla snart. Mesiga Jeanette går o gör det, ett ca 500 m långt med vinklar i massor o så apporter.

Kommer tillbaka, vad gör de då: jo, de har påbörjat en platsliggning, istället för att vänta in mig o Tyson, eftersom det är nåt jag måste göra en hel del eftersom han börjat dumma sig igen.

Så jag går in på plan o värmer upp o sen kör jag ff o lf. Går kanonbra, och T är vaken o med mig hela tiden. Sen säger jag till han som håller i det: kunde du inte väntat på mig o T, eftersom du vet att jag behöver träna det... jaja, får jag som svar, det hinner vi mer av senare... kanske det, svarar jag, men jag ska jobba natt (som jag sagt innan jag gick ut o lade spåret) och hinner inte med så mkt träning. Oj då.... lite putt blev jag... nä, förresten, mycket putt blev jag!

Vi fortsätter och kör igenom en del moment, jag går o tar spåret och Tyson kämpar som en hjälte. I slutet fick han dock för sig att spåra OCH äta sådd vete samtidigt... knasboll... han var duktigt trött, men kämpade till slutet! Vinklarna tog han bättre nu, förutom en som han snurrade på.

I fredags hade jag privatträning med Heinz, och vi jobbade vidare på apporteringen, krypet, tittade kort på fria följet som ser mkt bättre ut nu. Och så avslutningsvis körde vi platsliggning. Började med synlig matte, när jag går ut så får han för sig att sätta sig upp... Matte tillbaka och sätter honom, kommenderar ligg och stanna kvaaaar igen. Går ut, hinner stå 15 sekunder så flyttar han ena frambenet ngt fram, jag går tillbaka och gör samma procedur igen. Nu sköter han sig. Tillbaka, berömmer, går ut och ställer mig bakom en arbetsbod. Resultat: han låg jättefint, men pep. Men han låg kvar iaf, vilket är positivt. Så nu kör vi platsliggning så fort vi kommer åt, även hemma med och utan Dizza.

Kändes kanonbra, och jag var nöjd med Tysons arbete. Efter det åker jag till Lotta (www.myslya.se) o myser med valparna som var hur söta som helst, blir fler turer dit. Kolla in bilderna på hennes sida!!

Lördag. Sök på Åsen. Träffades kl 11.30 i Kågeröd o följs åt till sökrutan. Vi var 5 st med hund o en som hjälpte till som figge.

Kanonväder. 22 grader. Sol. Nice!

Jag hade bestämt mig för att bara köra Dizza i söket och till Tyson skulle jag lägga ett spår i skogen.

Dizza fick 2 x-figgar som gick tillbaka till stigen medans jag tagit bort henne efter hon sett dem gå ut. Springer rakt ut och på fullt djup, vänder dock precis innan figgen och kommer tillbaka. Nästa gång jag skickade henne gick det bra!! ut o kampa som den kampråtta hon är!!

2a skicket stack hon ut direkt, men dock bara till sluttningen, där stannade hon o försökte se figgen. När hon inte gjorde det vände hon tillbaka till mig, jag gick in i rutan och skickade om 2 ggr, sen löste hon det själv.

3e skicket: katastrof. Kan iofs ha varit trött efter 3 skick på 2a och 2 på första i stenig och allmänt jobbig terräng, men hon hade inte alla tomtar på loftet den dagen.

Hon sprang ut en 30 m på första försöket, kom tillbaka. Jag skickade om o om igen, gick in i rutan, men hon stod bara vid min sida eller gick 1 meter o började lukta i backen... fick köra en pop och då stack hon ut och jag avslutade där. Puckofia.

Fick kommentaren att hon verkade ngt lös i bak-kärran, så det kanske är löpet som äntligen är på G. Kan ju hoppas, för annars får jag nog lägga ner mina sökintentioner med damen.

Nåväl, det var en trevlig dag med trevligt umgänge.

Tyson spårade däremot kanonfint och inga missade apporter och ju längre vi kom i spåret, desto bättre blev han även om han gick bra från början... Jättenöjd var jag. Fick även några få bra krypsteg ur honom! Finns hopp.

----

Idag fick jag för mig att testa pannkakor, som Malin (rottisivar) skrivit så gott om, som belöning.

Testade kryp på Dizza, som gärna lagt sig på ena skinkan. INGET sånt kan jag säga med lite pannkaka i handen!! yihooo!!

Vi höres!

Kommentarer
Postat av: Lotta, Mozart, My o Greta + valparna

Nu ger vi inte upp här inte.......
Välkommen igen o gosa valpmage....
Lycka till med huset, håller alla tummar!

Postat av: Lotta

Ajajaj, vad trist med nervspök :o(. Vet precis hur det känns, fast i nacken...inte kul alls. Hoppas du mår bättre och att besöket hos kiropraktorn hjälpte dig!

Träningen går ju galant, och bakslag får man ju alltid då och då, men allt går att lösa vilket ni ju gör ;o)!

Här har du en till som ääääälskar pannkakor! Basses bästa.

Tack för grattiset :o)! Vi svävar fortf. på små rosa moln.
Du sydde nog in lite turtrådar i tecknet, det var ju tävlingspremiär för det ;o).

Kraaam, och krya på dig!

2007-04-18 @ 00:36:58
URL: http://www.rottisweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback