Göteborgstur

Det var ett tag sen vi var uppe i Göteborg och abstinensen började krypa på. Så vi åkte upp igår. Från början var det meningen att vi skulle stanna över natten o köra spår o lydnad dagen efter. Men i och med att vi har en hel del att fixa hemma så fick det räcka med en dag. Det blev en låååång dag. Åkte hemifrån innan kl 7 på morgonen och var hemma strax innan midnatt. Puh! Tacka vet jag Red Bull.

Väl vid sökrutan så insåg vi att vi blir många!! Det blev uppdelat i 2 gäng i 2 rutor.

Hur gick det då? Tja.... Dizza hade ju sitt nya prinsesstecken... men hon betedde sig inte som en prinsessa...

Efter lite missförstånd och folk som snabbt gick ner och sa "jag går ner o värmer upp min hund nu" så hamnade Dizza som den nästan sista hunden, trots att hon suttit i bilen minst 3 timmar längre än ngn annan ( ja, förutom på korta pissrundor)

Hon var så himla övertaggad när hon fick komma ut. Det var en bit till rutan, och jag kopplade loss henne så hon fick springa av sig en del. Men hon var så taggad att hon knappt kunde sätta sig o kissa.... ujujuj.

När hon väl fick komma till rutan o köra, så gick hon klockrent rakt ut på första skicket, och gjorde ett kanonsnyggt framslag bara 5 meter från figgen... Så jag fick skicka om 3 ggr innan hon hittade roliga Josefine och kampa.

På andra sidan gjorde hon samma sak, alldeles för grunt, och ibland snett.. Så det blev en del omskick. När hon sen började snurra på ett skick, så sa jag: hmmm, undra om hon behöver göra nr 2... svaret blev:jupp!! Så matte fick rusa o ta av tecknet snabbt som tusan... Det var mitt fel, mitt fel endast att det blev så....

Jag var inte alls nöjd med dagen, och var nästan redo att åka hem. Nästa gång ska jag vara klar o tydlig från början o säga att jag helst vill köra bland de 3 första hundar, för sen blir det lite mkt tid i bilen för dem. Man lär så länger man lever.

Det var iaf kanonkul att träffa lite nya hundar. En kelpie som gjorde ett monsterpass i mina ögon.

En Rottishane som jag tyvärr inte hann se ngt av eftersom jag o Dizza var nästa ekipage o satt o väntade på vår tur.

Josefines Leah skötte sig jättebra, kanonfart ut och kampade som den kampråtta hon är :-)

Även Louise's Leah var jätteduktig och jobbade fint!

Jag fick aldrig se Nixepix, eftersom Elin som anordnade hela dagen kände ett visst ansvar för att allt klickade för alla söktränande. Hon kördes i den andra gruppen. Ozzy däremot gick kanonfint och var på fullt djup o lite till. Ett riktig snyggt tomskick fick vi oxå se!! Kanonbra.

Jag var lite besviken på några som snackade om hur de ville köra sök och oj vad kul.... sen snackade de om att de måste hem... De kom, gjorde inte många knop och sen stack dem så fort hundarna kört och lämnade oss andra att plocka in rutmarkeringarna och sånt....
och då pratar jag inte om tappra Josefine som jobbat hela natten och kom direkt från jobb och körde sök.!! Hon hade en ursäkt, och körde dessutom som näst sista hund med hund nr 2. Inga ursäkter där inte!!

När vi äntligen var färdiga, efter 16-tiden, så åkte vi till en grill o köpte med oss hamburgare till Lerums Bk där vi satt o åt innan vi tog tag i lydnadsträningen. Tyson fick lov att börja, eftersom han inte fått köra söket.

Han var såååå taggad och jag fick ta ett snack med honom att det var mitt ord som gällde. Han fick kissa av sig och göra allt sånt innan vi gick in på plan. Värmde upp med lite freestyle för att värma upp rygg och muskler på honom. Det är attans kul, tycker Tyson!! Han ler med hela ansiktet.

Vi körde även lite linförighet, innan Elin kommenderade oss igenom lägre-programmet. (utan skottet på budföringen då...)

Linförigheten kändes riktigt bra. Han var vaken, snabba sättanden, kontakten bra. Inte en 10:a, men kanske en 9:a... o det är ju bättre än vi fått innan.

Framförgående: jobbade fint ut, ställer sig ngt snett vid "stanna", men står stilla. Bra!

Läggande under gång: snabbt ner tydligen. Duktig kille!

Inkallning: bra fart, som alltid. Måste tänka på dk:t som jag omedvetet har... rör tydligen lite på mig precis när jag kallar in... hmmm... ändring, Jeanette!

Krypet: kan han ju inte än. Hög. Får satsa på en 5a om vi ens kan få det.... nöta det ska vi iaf.

Apporteringen: Mycket bättre fart ut och in. Tack, Heinz!! (privatträning i torsdags)

Hoppet: kanonfint!! Matte nöjd! Han gillar att hoppa... hoppade ett bonushopp när vi var klara... sötnos.

Har jag glömt nåt... antagligen. Huvudsaken är att det kändes riktigt bra. Han är mer vaken på mig och vi har KUL, KUL, KUL!!!

På väg till bilen fick jag syn på ett däck, och det var ball sa han!! Tog det och bar in det med hög svans till gänget på planen och tyckte inte alls vi skulle in i bilen...

Dizzas tur. Körde bakdelskontroll, korta förflyttningar. Lite tips om hur jag kan hjälpa henne lite extra ibland med min överkropp o hur jag använder den. Tack, Lotta!

Krypet som jag varit så stolt över: Nu har Dizzelizz fått för sig att man kan ligga på ena skinkan o dra sig framåt.. haha ser asroligt ut, men hon är låg hela tiden och armbågar o bröstkorg i backen... lite uppförsbackar för damen oxå.

Körde lite inkallningar. Insåg att jag ska köra bruksvarianten. Började med IPO-varianten... kommer inte köra ipo:t alltså behöver jag inte den ingången. Fin fart in.

Hoppet, alltid redo säger Dizza och hoppar som en gasell. Ettans hopp sitter redan.

Lite fritt följ, med lite hjälper. Hon gick fint och var vaken på matte!

Lite hångel när matte sa ok. Hon studsade överlyckligt mellan alla i gruppen. puss, puss, puss, sa hon.

Vi körde lite kryp igen och det var kul sa hon o drog fram sig på skinkan. hahaha

Läggande under gång: smack i backen. Och nåt ännu bättre: hon låg kvar när jag kom tillbaka in till henne!! yihooo Matte hoppade av glädje inombords.

Sen var det massa lek o kast med kongen!! roligt sa Dizza o rusade som om hon inte gjort nåt innan. hehe outtröttlig är hon.

Platsliggning körde vi sist. Tyson fick komma ut igen. Han är känd för att pipa. Men knappt nåt denna gång, men han flyttade fr en skinka till den andra. Men efter ca 1½ min så låg han jättefint och fokuserat på mig. När jag var nöjd, gick jag till honom gav hon beröm, sa ligg kvar igen och gick och ställde mig bakom honom. Det brydde han sig inte om utan låg o tittade framåt lugnt o fint. Totalt låg han 4-5 minuter, och jag var nöjd, för det känns bättre och bättre. Matte måste köra mer av det och längre stunder.

Vi snackade lite och sen bar det av mot Skåne igen.. Hemma strax innan midnatt grymt seg, men hann till sängen och somnade på få minuter. zzzzzzzzzzzzzz





Kommentarer
Postat av: Louise

Det var jättekul att du och vovvarna kom och tränade med oss i fredags. Kan tänka mig att du var seg när du kom hem! Var jag också :P
Snart är det absolut dags för oss att komma ner till dig...
Stor kram från oss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback