Hyltab och sök

Så var vi på Hyltab igår. Det var jättespännande att se hur Dizza skulle reagera på de olika sakerna vi gjorde. Vi började med att bara gå runt i lokalerna och de fick testa olika underlag. Inga problem. De andra hundarna brydde sig Dizza inte speciellt mkt om, förutom söta Wille förstås.

Sen körde vi sök i en annan lagerlokal och Dizza pep lite när hon inte hittade med detsamma, men för att sen sköta sig rätt så bra nästa gång.

Vi avslutade med en massa luftkuddar (lastkuddar) över gången och så klev vi på andra sidan och valpen skulle ta sig "över/genom" dessa till husse/matte. Dizza flög som värsta stålmannen över dessa och på väg tillbaka klättrade hon som om hon aldrig gjort annat. Tuffingen.

Hon var så duktig och tyst, till skillnad från storebror Tyson som tjuter/ylar/skäller sig igenom i ren förväntan. Han älskar det stället och speciellt att köra sök av figge!

Men Dizza var duktig och lugn och kunde slappna av och lägga sig i väntan på hennes tur. Sååå stolt över lilltrollet!

Idag, torsdag, så bestämde jag, Linda (Willes matte) och Marina att vi skulle ut och köra spår vid Revingetrakten. Jag var väl den drivande eftersom jag kände mig smått panikslagen i och med det usla spåret dagen innan. Men denna gång gick han riktigt bra. Vinklarna tog han jättebra och hittade alla apporter (inkl slutapporten denna gång), så nu känner jag mig lugnare. Puh! Inte skrämma matte sådär...

Dizza fick testa att söka figge och det skötte hon bra efter att hon fattat vad hon skulle göra. Första gången var hon lite tveksam, men sen var det fullt ös ut till figgen. Så söt hon var när hon skuttade bland det höga gräset och mossan. Ibland var det bara gumpen och öronen som syntes ovanför gräset. Med de paraboler till öron, så går det ju inte att missa. De har förresten blivit lite mjuka, så babygaddarna är nog på väg att lossna nu.

Nu ligger lillstrumpan och sover sött och nöjt! Härlig syn, min lilla sötnos.


Kommentarer
Postat av: Linda

TACK för att jag fick följa med er ut idag. Jag har haft det jätteroligt. Mkt givande dag som jag hoppas det blir fler av snart.
Hundarna var väääldigt trötta när vi kom hem :)

Håller tummarna för appellen :)

Kramar Linda

Postat av: Elin

hihi vilken skojig valpkurs ni verkar ha då *avis*.. Vilken duktig Dizza.. Skönt att dom inte sådär gnälliga och skrikiga som storebrorsorna, eller hur?

Kul att läsa om er.. Återigen.. LYCKA TILL i helgen..

kramar

2006-09-21 @ 21:13:50
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback