Vad jag pysslat med när det inte varit hundträning

Tänkte visa några alster som jag pysslat med senaste veckan. Det hela började med att Dizzelizz tuggade av resårbandet på Tysons söktecken. Så jag fick för mig att jag skulle sy ett nytt och så få broderat Tysons namn och ngn bild på ryggen.

Dessutom har jag snackat om att fixa till ett överdrag till hundburen i bilen, för att Tyson inte ska sitta och tagga hela tiden när vi är ute på klubben eller på tävlingar. Jag har sytt ett överdrag till Allans Volvo. Så jag hade lite idéer hur jag ville ha det denna gång.

Sagt och gjort. Jeanette åkte till Stoff & Stil på Svågertorp och storhandlade. Vilken guldgruva. Det fanns hur mkt tyger som helst. Jag hittade ett camouflagetyg, då syns det väl inte direkt om det kommer lite lera och annat hundarna får med sig in i bilen. Bild nedan på resultatet. Hål i taket för luft och även avtagbar lucka framåt. För dörrarna är där också avtagbara flärpar som fästs med kardborre. Jag är faktiskt jättenöjd med resultatet!

Sen blev det över tyg och då fick jag en idé att göra en "sjal" till Dizza. Bild även på den nedan. Lite bling-bling blev det på för lite extra piff i form av stjärna av blingisar. Dizza är så himla söt i den! Hi hi, Annie dööör väl när hon ser sin demonängel i fjollsjalen. Men Annie, det är ju i camouflagetyg... väger inte det upp lite åt cool-hållet... hihi

Söktecknet är färdigsytt, men inte färdigbroderat så jag återkommer med bild på det. Jag får min symaskin "deluxe" på onsdag som kan brodera en massa och man kan brodera foton av sina älsklingar eller vad man nu känner för. Kommer upp med foton på mina kommande katastrofer/idéer.

Dizza camouflage-bling

Buren med kläder på




Kommentarer
Postat av: Helen

Halloj! Men vad du är duktig på att sy! Skulle jag försökt mig på ett buröverdrag så hade man nog inte sett vad det skulle föreställa:) Gardiner är lätta att sy om det bara är raksöm;) Vi ses snart! Ska bli jättekul:) Kram från Helen

Postat av: Linda

Du, ett sådant fint överdrag vill jag också ha till min bur!!! ;) Jag har länge sagt att jag ska be min moster sy något då hon är den enda jag känner som kan hantera en symaskin hehe.
Så jag vill beställa ett sådant av dig lite längre fram ;)

Dizza var jättesöt i sin sjal :)

Kramar Linda

2006-10-16 @ 22:27:59
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Annie

Hehehe
jag trodde blinget skulle vara värre. bandanan du skrev om funderade jag hur du skulle fästa på huvudet på demånen. men hon var så söt i sin halsduk, hhhhee Dragon o lexus har varsin med dödskallar på, A9 har allt lite "fjoll" på sina hundar oxå.

he jag har nedräkning här hemma, ååå vad det ska bli kul
kramisar
A9

2006-10-17 @ 08:49:08
URL: http://www.grimlocks.tk
Postat av: Elin

Du är ju grym på att sy!! som jag sa förut.. du kommer säkert få in en beställning på tjänstetecken sen nåt tag. Och alltså camouflagetyget gör ju att hon blir en cool prinsessa :D *skratt*.

kram

2006-10-17 @ 09:20:26
URL: http://eloz.tk
Postat av: Jeanette

Dizza ÄR en cool prinsessa/bitch ;-), men titeln prinsessa har ju faktiskt redan storasyster Maya så det får vi tala tyst om hihi

Ja man får uppväga med macho camouflage med bling så är det bara lite halvfjolligt hihi. Tyson hade vägrat blinget. Men kanske får han oxå en camouflage-scarf...

Nu sitter jag och väntar spänt på min symaskin/leksak som jag får i morgon (hoppas jag). Jag kanske inte kan släppa symaskinen och komma upp i helgen hihi.

Vi ses snart hoppas jag!!! Jag VILL verkligen upp i helg, men har han rävskabb så blir det hemma som gäller... Det har jag och Allan kommit överens om.
Nu vill jag tillföra att vi inte tror att det är det, men jag vågar inte hoppas för mkt... Jag brukar inte ha tur med sånt.

2006-10-17 @ 10:59:59
Postat av: Dennis

Vill oxå ha ett bur-överdrag!!!

2006-10-17 @ 14:39:07
Postat av: Jeanette

Skicka in beställning! *fniss*

Visst kan jag sy buröverdrag till de som vill. Antingen så fixar jag tyg och sånt, eller så fixar beställaren det själv. Men det kostar!! Så roligt var det inte att sy, knixigt med vinklar och sånt.

Kan ju även "personifiera" typ dörr-överdragen med namn på hunden eller dylikt nu när jag får min deluxemaskin till symaskin ;-)

2006-10-17 @ 17:31:16
Postat av: Annie

uuuuäääääää
jag vill oxå ha en dundersuper brodyr maskin.
sååå avis att jeg e grööööööön av avund

2006-10-17 @ 17:38:27
URL: http://www.grimlocks.tk
Postat av: Malin

Åh herre jisses vad duktig du är!!!! Snickra och måla, det kan jag, men sy... nej, det får allt andra göra!
Nu har jag inte sett tjänstetecknet på bild ännu MEN jag tror nog att du kommer få beställning på 2 stycken ;)
Och Dizza var bedårande söt i sin camousjal! Inte speciellt fjollig heller, det är ju en malle ju! ;)
Kramis!

2006-10-18 @ 16:47:38
URL: http://www.rottisivar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback