Så har jag kommit igång lite

Jag har gått instruktörskurs via jobbet hela veckan, så orken har inte riktigt funnits att uppdatera bloggen efter man gett hundarna sin tid...

Vad har hänt i våra liv? Inte mkt om du frågar mina vovvar... stackarna. Men i morgon blir det fullt ös. Då ska vi ÄNTLIGEN få träna lite sök med gänget i Landskrona! Det ska bli kul, och bra för vovvsingarna att träffa nytt folk och ha roligt i skogen! Så jag tror de är riktigt nöjda i morgon eftermiddag när de ligger och sussar på mattan i vardagsrummet (eller i soffan).

Matte har i alla fall börjat komma igång med symaskinen, eller ska jag säga datormaskinen.... Jag har sytt några provtecken och nu också broderat på dem. Dizza fick en neonrosa/svart. Hi hi, alltid retar det någon. Dizza är stilig i allt, vår lilla prinsessa. Tyson fick en orange/svart. Även han är stilig i allt! Håller på med en röd/svart nu. Vill dock hitta snygga bilder/broderier att applicera på ryggen på tecknet...

Marina frågade om jag kunde sy ett jobbtecken till Woffe, som han kan ha när de är ute på uppdrag lite för att understryka att hunden är på jobb. Många vill gärna fram och hälsa på hunden osv, verkar inte förstå att hunden jobbar... Hur som helst, bara min tolkning. Så jag knåpade ihop ett svart tecken med företagsnamnet på ryggen och SECURITY på sidan. Bild på resultatet på hund ser ni här:

Woffe med sin jobbväst på


Återkommer i morgon med uppdatering efter söket. Håller tummarna för att det inte stormar och regnar, vilket brukar vara populärt under skånehösten...




Kommentarer
Postat av: Annie

ÅÅÅÅÅÅÅÅ vad fin han är ylgossen!!
jag blir aldeles glad i hela kroppen av att se min snygging!!

en veckas pillande o det bara sprutar ut fina saker..men chockrosa på en röd hund ihhhhiiiii
Tjatandet har tagit slut,,, jag inser att jag nog inte ens kan hålla i tyget ordentligt :-( jag leker med kameran istället fniss
här kom frosten o kylan inatt brrr nu e den över oss vintern
kramisar i mängd o parti...

Postat av: Linda

Vad fint tjänstetecknet blev på Woffe :)

Jag håller tummarna för att vädret blir bra idag. Jag ska nämlingen på kurs med Wille... så jag vill inte heller ha regn hehe :)

Kramar Linda

2006-10-29 @ 09:08:32
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Sarah

Snyggt! Jag behöver nog inte skriva att om du vill göra fler tjänstetecken/bandanas/halsband så har jag en fin malle hemma... men jag gör det ändå. ;)

2006-10-29 @ 09:10:42
URL: http://www.blogtown.se/diary.php?id=sayah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback