I väntan på blodprovssvar...

Vår vecka har väl inte varit den roligaste. Det hela började för några veckor sen då Tyson började klia sig mer än vanligt. Jag trodde att det var typ myggbett som han inte kunde sluta klia. Till slut beslöt vi oss för att ringa vet och när jag pratade med dem så sa dem att det kunde vara rävskabb. Skiträdd tog vi oss till vet samma dag för undersökning.

T genomgick undersökning och skrapprov som inte visade någonting. Efter övertalning, läs bestämdhet, så gick vet med på att även kolla av Dizza. Visade ingenting. En timme senare och ytterligare övertalning så togs det ett blodprov från Tyson som skulle skickas in. Hade hoppats på svar i fredags, men icke. Så det blev sökträning i lördags utan hundar.

Jag tror/hoppas inte det är rävskabb. Efter att ha gått på medicin mot klåda och antibiotika mot infektionen, så kliar T sig inget. Jag tror det är överkänslighet mot för mkt protein. Vi har nämligen haft T på Aktiv-foder, som vi dock har slutat med igen. Jag tror det är det som spökat i hans kropp. Så inget mer av sånt.

Nu sitter jag här och håller tummarna för att blodprovet inte visar rävskabb.

Till sökträningen.

När jag och Tyson tävlade appell spår på Landskrona Bk, så pratade jag med Dennis som är ansvarig för en sökgrupp. Jag frågade om jag fick komma och kolla när de tränade. Och det fick jag, med hund t o m!! Men nu blev det ju inte så pga ovanstående.... Det var en heldagsträning, men jag kunde bara vara på halva pga jobb på em.

Men det var kul att träffa sökgänget. Denna gång var det ytterligare besök i form av Malmö-gänget i form av Lotta, Magnus, Mia och Glenn (Mallekraft). Jag tyckte jag lärde mig en del, trots att jag babblade en massa. Det var jättekul att se ekipage i alla stadier. Från nybörjare, till elitekipage. Inspirerande.

Jag tackar Dennis och resten av sökgänget för ett mkt trevligt bemötande, och jag hoppas jag kan komma att passa in i ert gäng.

Jag återkommer med svaret på blodprovet. Både jag och vovvarna håller på att sprängas i bitar för att vi inte kan träna som normalt.... Vi får hitta ställen som inte är appellplaner och där det inte håller till andra hundar.... Jobbigt, och kanske överambitiöst, men vad f-n... Får köra en massa aktivitetsövningar i trädgården.

/trött och uppgiven/hoppfull matte som har skallebank som få...

Kommentarer
Postat av: Linda

Äntligen en uppdatering ;)

Jag håller tummarna för T att det inte är rävskabb.
Wille hade ju likadant. Prover gav inget. Nu är han av med allt men kliar sig lite då och då. Svamp trodde nån. Har iaf satt på Frontline.

Kul med ett sökgäng. Jag ska också försöka hitta ett då jag fick upp intresset då jag provade på sök med dig och Marina :)
Har ju köpt sök-rullar och allt ;)

Vi ses snart hoppas jag.

Kramar

Postat av: Dennis

Det var trevligt att du kom och hälsade på även om jag sett fram emot att träffa era djur med.Men det tar vi nästa gång.Ha en bra vecka och hoppas ni får svar snart.

2006-10-15 @ 22:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback