Arion Cup och annat som hänt i våra liv

I helgen var det dags för Arion Cup på Og Sturup. Tyvärr blev det några strykningar pga sjukdom/skada, och totalt 8 ekipage tävlade, varav 4 i IPO I. Det var riktigt kul att se alla duktiga ekipage, och man lärde sig en massa av att sitta och titta.

Allan kom lite senare, när det var dags för B och C-delen. Han hade haft vilddjuren hemma, så de slapp sitta i bilen så länge. När de väl kom till klubben så skötte dig sig jättebra i bilen, dock några skall från Tyson som ABSOLUT måste vakta bur och bil... Men Dizza satt knäpptyst, och det är jag sååå tacksam för att hon inte tagit efter Tyson. Iaf inte ännu. Eller så tycker hon att han kan ta hand om den delen så hon kan ligga och slappa. För det var verkligen det hon gjorde när hon var i bilen, även när hon var där ensam. När hon var ute med mig och checkade läget, så charmade hon som vanligt alla.

Bilder från Arion Cup, som Allan tagit, finns på
www.allanbank.se .

I söndags var jag och tittade på när Marina blev uppflyttad till högre klass spår. Vovvsingarna fick stanna hemma.

Igår, måndag, var jag och Tyson på miljöträningen (mer att läsa om det på Tysons sida) på ett cementgjuteri och Dizza fick stanna hemma. Och det var bra, för det hade inte funnits tid för henne med det späckade schemat.

Idag däremot så ska jag och vovvarna till Skurups Bk och träna lydnad. Skall dock ta ett snack med Rottisägaren innan jag tar någon av hundarna ut på plan efter det som hände sist.
Det är tävling, LK I, på söndag så vi ska köra ett sista lydnadspass och leka en massa idag! Det ska vara fart och belöning för snabbt utförande och väldigt korta pass. Det funkar bäst för honom.
Dizza ska även hon få komma ut och träna/leka lite med matte!

I morgon är det valpavslutning. Spännande vad Marina kan hitta på... hon är klurig hon. ;-)

Jag vill, som jag skrev i Annies gästbok, tacka Annie för den underbara varelse som Dizza är!! Varje dag med henne är en gåva.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är nyfiken på vart ni ska tävla?? Jag vill komma och titta ;)


Vart inne och tittade på korten Allan tagit, och de var riktigt bra. Vad annars :)
Jag får komma och titta nästa gång det är tävling. Har aldrig tittat på IPO irl.

Ses snart kanske?

Kramar Linda

Postat av: Jeanette

Vi tävlar i Lomma, och har inte jättehöga förväntningar. Sist gick det ju asdåligt där... Men kämpaglöden finns där.

2006-10-03 @ 16:42:05
Postat av: Annie

Kan man annat än bli glad när man har valpköpare som dig o Allan, att dessutom få lov att kalla er vänner är guld värt...
Dizza är precis där hon ska vara, inget gör mig gladare
många kramar

2006-10-03 @ 16:58:15
URL: http://www.grimlocks.tk
Postat av: Linda

När börjar allt? Hade varit kul och komma och titta som sagt :)
Såg nu att jag ska på kurs på sön kl 10.30... men beroende på vad ni får för nr och hur många startande så kanske jag kan titta in efter kursen?

Klart det kommer gå bra för er :) Ni är superduktiga.

Kramar

2006-10-03 @ 18:32:03
URL: http://www.rottislyan.com
Postat av: Elin

Men Jeanette.. vad har Tyson på sig på bilden på framsidan? *asg*.. :D

Jättefina bilder som Allan tog i helgen.. några som var helt otroligt bra. Vilket proffs!

Hoppas ni slipper rottis"bus" ikväll.. lycka till i helgen. Ni verkar ju vara superduktiga så det går nog bra.

kram kram

2006-10-03 @ 20:38:54
URL: http://eloz.tk
Postat av: Jeanette

Elin, det är Tysons camouflagelinne... Sött eller hur?! ;-) Skämt åsido så har han haft nåt typ myggbett som han kliat sönder och sen slickat på och det vill inte försvinna. Så enda lösning förutom kragen, var att sätta på ett linne, så han inte kommer åt att slicka upp "såret".

Dizza är för elak med honom när han inte kan komma åt henne när han har kragen. *tycka synd om*

Så jag vill avfärda alla rykten om att Tyson blivit en "sissy".

2006-10-03 @ 21:28:20
Postat av: Malin

Åh vilka tjusiga bilder Allan tog under tävlingen! Blev riktigt såld på en hel del! :D

Lycka till på söndag!! Ska hålla tummarna fast att vi bor så långt bort!

Ha det gott, kram!

2006-10-04 @ 13:16:46
URL: http://www.rottisivar.com
Postat av: Jeanette

Allan sitter och rodnar när han läser allas ros över hans bilder. hihi

Linda, vi tävlar på söndag och det startar vid 9. Med min tur så har jag typ nr 1 eller nr sist...

2006-10-04 @ 16:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback