Lite spår och hälsa på Zeb

Så har vi varit ute vid Sturup i förmiddags.

Jag lade ett spår till Tyson med 4 vinklar och ca 400-500 m med 6 apporter. Det fick ligga 1 timme. Jag lade många vinklar för att se hur Tyson jobbade, han har varit lite slarvig och gått över vinklarna olika mycket. Men idag blev det bättre och bättre. Första vinkeln gick han över med en Tyson-längd, men stannade och gick tillbaka till kärnan. Sen gick han riktigt bra på resten. Försöker att inte göra likadant jämt vid vinklarna och var jag lägger apporterna, för att det inte ska bli tråkigt. Jag lade spåret så att det blev olika typer av underlag, blandat mellan högt, mellan och lågt gräs på fält. Jag var nöjd över hans utförande!

Jag lade även ett spår på 30 m ca till Dizza på kort gräs. Hon gick som vanligt koncentrerat och fint! Sen fick hon hälsa på Marinas rottis Zeb, som är världens snällaste. Tyson älskar honom, han har alltid varit tydlig i sitt språk och sagt till när det blir för mycket, men samtidigt väldigt snäll. Han var liiiite läskig i början och det var ragg á la tuppkam i början, men det gick över och sen var han nog rätt söt i hennes ögon.

Nu ska vi ut till Og Sturup för styrelsegrejer och lite lydnad med Tyson, det är ju tävling på söndag... Dizza ska ev busa med Greta men just nu öser regnet ner.... suck.

Kommentarer
Postat av: Annie

DUKTIGA DIZZA och duktiga Jeanette såklart..
så säger folk att mallar inte kan spåra, måtte vara skit i snöret som hänger efter hunden hehehe..

åhh vad roligt det vore om det gick att komma loss
massa kramar
stolt som en tupp Annie

Postat av: Elin

Dutti Dizza... Och Tyson. Får ju inte glömma honom.. Lycka till på söndag.

2006-08-30 @ 09:23:14
URL: http://eloz.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback